На Ганьо все не му стига......... - Spodeli.net


Нещата от живота...
 
Реклама


 Начало
 Правила
 Добави история!
 Контакт
 
Споделени истории (120660)
 Любов и изневяра (29583)
 Секс и интимност (14307)
 Тинейджърски (21852)
 Семейство (6437)
 Здраве (9549)
 Спорт и красота (4686)
 На работното място (3138)
 Образование (7285)
 В чужбина (1642)
 Наркотици и алкохол (1113)
 Измислени истории (796)
 Проза, литература (1730)
 Други (18386)
 Избор на редактора (156)
 
Полезно

Пакет за пълно възстановяване със зъбни импланти в рамките 5 работни дни. Опитен екип и зъботехници, венозна седация от анестезиолог, временни и постоянни мостове - фиксирана цена

Запознай се с актуалните цени на зъбни импланти в дентална клиника Смайл Дентал Сървисес

 

  

Споделена история от Други

На Ганьо все не му стига.........
преди: 3 години, 2 месеца, прочетена 3967 пъти
1000 лева не стигали.....айде бе? А, допреди десетина години и на 400 лева беше доволен!
МРЗ за 2010 - 240 лв. бруто
МРЗ за 2021 - 650 лв. бруто
Почти три пъти повече!
270.83% увеличение за едно десетилетие. Я, кажете в коя от Вашите любими и сюрреалистични мечтани западни държави са увеличили заплатата с 270.83%? Че от поне десетина години, който и нашенец да питаш, все ти казват 1200 евро.......
Цените се вдигнали, но на кое? Шоколад „Млечен“ 80 гр. беше точно 1 левче, а сега......1.20 лв!!! Много скъпо, а?
Цена за литър бензин през 2012-та - средноаритметично 2.50 лв. за калпав А95
Цена за литър бензин 2021 - 1.89 лв. средно за А95!
Токът поскъпнал? Да бе, 2010-та средно едно домакинство плащаше 80-90 лева за къща с три спални и ползваха една и съща готварска печка и гледаха на един и същи телевизор на вечеря......
Сега? Във всяка къща по два-три телевизора, компютри, климатици, кухненски роботи, смарт хладници и прочие доста повече consumer electronics!
Да не говорим, че преди 10 години беше масово явление хора с минимална заплата да плащат кредитна карта? Някой от Вас ползвал ли е услугите на такава сега с ''мизерната'' си заплата от 1000 лева?
Оценявайте това което имате днес, защото утре може и да го няма!
Желая Ви всичко най-добро! :-)

 
Сподели историята:
 
<< Предишна Случайна Следваща >>
 
 

Коментари

Добави Коментар!
Вземи последните коментари по RSS
 
Изпрати ми имейл, ако някой добави коментар към тази история (какво е това?)
 
Email:
  ... ... ...
Коментари на страница: Най-отгоре:
1-50 от 69

преди: 3 години, 2 месеца
hash: 4581fc3897
гласове:
1 2 3 4 5
  (26 гласа)

1.   Супер нелепи разсъждения. Преди 10 години една нормална квартира в София например, беше 200-300 лв, в момента под 500-600 лв не пада. Хайде сега сложи сметки, разходи за храна, градски транспорт/личен автомобил и виж колко ще останат от една заплата 1000-1200 лв. Да не говорим, че трябват средства и за здраве, а както е в моя случай и имаш възрастен родител с разклатено здраве и ниска пенсия, трябва да отделяш средства и за него. Ами ако имаш приятелка? Нали трябва да можеш и за нея да отделяш нещо. Ами ако решиш да идеш на почивка? А някоя дреха да си вземеш за да живееш като нормален човек? Недей да казваш какво е на запад, защото нито имаш представата, нито нищо.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 375464c692
гласове:
1 2 3 4 5
  (180436 гласа)

2.   Пропускате факта, че преди няколко години с 20лв можеше да напълниш едно пликче с хранителни продулти, а сега 20лв стигат само за закуската и пътя в едната посока до работа...

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 208eeefa63
гласове:
1 2 3 4 5
  (15 гласа)

3.   Не съм много съгласен. Цените наистина се вдигнаха доста за последните години, даже в Западна Европа вече много храни са по-евтини и то при по-добро качество. Мога да ти дам конкретни примери в сравнение с 2003 г. в моя град, понеже за тогава имам наблюдения. Яйцата бяха 5-6 ст., сега са 20-25, т.е. 4 пъти по-скъпи. Наемите бяха 100 лв, сега подобен апартамент е 300-350 - 3-3,5 пъти. Хлябът беше 40 ст., сега е 1,05-1,20 - около 3 пъти. Сиренето беше 2 лв, сега е 7-8, около 4 пъти. Хубавата лютеница беше 1,80, сега е 5 лв, почти 3 пъти. Цигарите бяха 1,30, сега са 5 и нещо - 4 пъти. Алкохола беше 6 лв за хубав алкохол, сега хубавия е 20-30 - 4 пъти. Хубави обувки имаше по 20 лв, сега хубавите почват от 100 лв - 5 пъти. Бензина беше 1,15. Викаш е бил 2,50 преди 10 г., но това беше точно в балона на петролния пазар и не е много съпоставимо. Сега петрола е около 50 долара за барел, а тогава беше над 160. Една вафла Боровец беше 10-12 ст., сега 40-50, 4 пъти. Кило домати беше 40-60 ст., сега е 2 и нещо, около 5 пъти. Т.е. като цяло живота е поскъпнал около 3-4 пъти. Заплатите тогава бяха 200-300 лв в града ни, сега са 800-1000, т.е. пак 3-4 пъти. Т.е. стандарта реално не се е променил кой знае колко. Разликата е, че живота като цяло се развива. Тогава примерно хората масово бяха с домашни телефони, сега с мобилни, ама не защото взимат много повече пари, а защото техниката се развива. Просто сегашните мобилни телефони съответстват на едновремешните домашни като ниво на техника. Същото мога да кажа за останалата техника. По тази логика едно време дори и кралете не са имали прахосмукачки. Това означава ли, че сега стандарта се е вдигнал, само защото всички имаме? Иначе днес повече се пътува в чужбина на почивки и екскурзии, но това се дължи на факта, че като цяло доходите ни и цените ни в някаква степен се доближиха до европейските, защото там нямат нашата инфлация. Примерно ако преди си пестял 10% от заплатата, това са били 20-30 лв, с които нищо не можеш да направиш в чужбина. Но към днешната 10% са 100 лв, което означава, че за веднъж в годината можеш да си спестиш за една 3 дневна ексукрзийка до Виена. Но това не е, защото се е подобрила съотношението между цени и доходи. Отделно и с приемането ни в ЕС, пътуването стана по-достъпно. Но да, съгласен съм, че отделни хора живеят по-добре. Например много земеделци и не само се облагодетелстваха покрай субсидиите и направиха пари. Разни аутсорсинг сектори като ИТ също. Някои бизнесмени също се облажиха, защото се отвориха пазарите за износ. Отделно много хора поработиха в чужбина, защото стана по-лесно и спестиха пари, които инвестираха тук в имоти, ремонти и т.н., но не мисля, че за повечето стандарта кой знае колко се промени. Хубавото е, че станахме по-мобилни, повече избор имаме относно работа и учене. Дори при тези доходи в момента имаме много да догонваме, защото доходите ни са едва 20% от нормалните държави, докато цените ни са същите, като изключим наемите и някои разходи, свързани с автомобилите. А за качество на стоки и услуги няма какво и да говорим.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 36539ca323
гласове:
1 2 3 4 5
  (142012 гласа)

4.   Според мен си нещо доста пренавит/а и имаш нужда от консултация с психолог.

Казваш "Сега" това и онова, пък преди 10 години по-малко... мрън-мрън в този дух... Ами по-преди хората и телевизори не са имали, също и бани по домовете си, а са ходили на обществена баня. Хайде да не продължавам, убедена съм, че добре схващаш ;) Времената се менят все по-бързо, за добро или лошо човечеството консумира все повече и повече. Това е процес, който скоро няма да спре! Ако не можеш да издържиш на ритъма, за твое добро ще е да приемеш, че просто не си за бизнес. :(
Откажи се от "играта" и започни някъде работа... на 1000 лева :)
Успех.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 7fabfb0640
гласове:
1 2 3 4 5
  (7 гласа)

5.   Не е въпроса толкова, че не му стига, а защо и за какво не му стига. За всякакви гъзарии. И на мен не ми стигат 1000лв, но това, което искам, е жилище и сигурност, а не разни глупости.

 
  ...


...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c83f6e727b
гласове:
1 2 3 4 5
  (13 гласа)

6.   Здравейте, това, което казвате е изключително подвеждащо и лъжливо. Опитвате се да изопачите реалността. Шоколада е 1,20, но на някоя друга планета, може би :). Хляба скочи почти тройно. Едно време заплатите бяха по-малки, но и цените на стоките и услугите също ! Сега заплатата по-голяма, но всичко е минимум два/три пъти по-скъпо ! Накратко стандарта на живот е същия, просто цифрите са други, а именно цифрите нямат значение, стандарта на живот има ! Колкото до запада- от хората, които познавам почти никой не си дойде в България след като замина. Явно има нещо, което ги държи там, а именно в доста от случаите по-добрия стандарт на живот. Не спорете с фактите и не говорете конспиративни теории. Вие сте истинския Ганьо в случая, клавиатурна нинджа, псевдопатриот. https://2dom.org/ - Идеалното място за вас ! Айде със здраве.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 5b194485e5
гласове:
1 2 3 4 5
  (18 гласа)

7.   Разбрах автора и го подкрепям, коментиращите грешат!
№1 След като не можеш да се справиш с днешната 1000лв заплата и 500лв наем опитай да се справиш през 2010г с 250лв заплата и 250лв наем, кое е по добре? Не оценяш че днес дори се замисляш за сметки храна и др, а през 2010заплатата ти би свършила с наема.
№2 Не е точно така хранителните продукти не са се увеличили с повече от 20% от 2010 г насам.
№3 Изброил си 20 неща с 4 пъти увеличение от 2003г, а това че минималната заплата е 6 пъти повече, не ти е било удобно да отчетеш?

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: ec68337ade
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

8.   До №1 - А преди 10 години колко ти беше заплатата с тези наеми от 200-300 лева? И в момента може да се намери за под 500 лева ''нормална'' по днешните разбирания! :)

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 208eeefa63
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

9.   от 3 до 7, минималната не е критерий, защото се определя по закон. Често я вдигат от популистки подбуди и не винаги отговаря на 100% на пазара на труда. Ако става въпрос много малко хора работят изобщо на минимална. По-реално е да гледаме масовите средностатически заплати, а аз съм ги посочил за моя град.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 36539ca323
гласове:
1 2 3 4 5
  (70348 гласа)

12.   4 съм. Да допълня още нещичко: Има достатъчно хора в България, които ще са предоволни на 1000 лева, проблемът ти обаче е в това, че ти не искаш да работиш с тях. Искаш хората ти да са с опит, млади, енергични, ерудирани, проактивни... ами такива си знаят цената, за твое съжаление. Също така принципно хората с Поне някакъв натрупан опит обикновено са и такива с повече разходи.. Както 1 отбелязва с възрастни родители с малки пенсии, други пък са посмели да се размножат или планират скоро да го направят.
Изобщо, темичката ти е чист популизъм. Звучиш не по-различно от едно разглезено детенце, на което му се е наложило да разбере, че номерата и манипулациите му вече не минават.
Пак казвам - преглътни си егото и приеми, че просто не ти се удава "да владееш хаоса", дори и преди 10 години да е било иначе.

 
  ...

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 097e9a217c
гласове:
1 2 3 4 5
  (11 гласа)

14.   Абе авторът да не е някой трол, който подготвя почвата за герберските избори? Като толкова прави сравнения “преди“ и “сега“ и то в полза на “преди“, нека поразширим малко картинката, защото тя е свързана именно с цените на живота :
- Външен дълг на България - преди и сега ?
- Достъп до здравеопазване - преди и сега ?
- Пенсии - преди и сега ?
- Цени на лекарствата - преди и сега ?
- Цена на градския транспорт - преди и сега
- Цена на кредит и лихви - преди и сега ?
- Цена на ток, вода и скромен нов автомобил - преди и сега!
- За жилищата вече са писали другите.
Мога така да карам до утре. Във всички случаи се гледа не цифрата на парите, а тяхната покупателна стойност - какво можеш да си купиш с тези пари - да речем с 300 лева преди 10 години и сега. И нещата се оказват много далече от глупостите , които пишеш тук.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 90466fbed4
гласове:
1 2 3 4 5
  (6 гласа)

15.   Това тотално не е вярно!!! Покупателната способност на лева в сравнение с преди 10- 15 години е ТОТАЛНО по различна. Преди 10 години един колега си гупи с 80 000 лв тристаен апартамент в София.Сега същия този апартамент вече струва 240 000 лв.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: cf603f76a6
гласове:
1 2 3 4 5
  (8 гласа)

16.   До 1: А тези разходи как ги покриваше преди с 500 лева, а сега с 1200-1400 не можеш? Колкото и да са поскъпнали медикаментите, със сигурност не е такова увеличение, което не можеш да покриеш с два-три пъти по-висока заплата
До 14: Според мен авторът не е никакво разглезено детенце, а зрял и осъзнат човек, каквито вече са в дефицит :) Разглезените деца, бащите им купуват джипки на стойност над 100К лева и харчат безразборно паричките от фирмата на тати, а не се ''глезят'' с честно изкарани 1000 лева! :-)

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: b297de8d8f
гласове:
1 2 3 4 5
  (17 гласа)

17.   Авторе, не слушай повечето коментари, прав си. Цените на хранителните продукти са се вдигнали с максимум 15-25% и то тези 25% са да речем при сиренето, кашкавала и т.н. Все още мога да си взема брашно и кисело мляко за 1 лв, яйца и прясно за 2. Преди 10 години да са били респективно 80 ст първите продукти и 1.70 вторите. Тоест имаме разлика от 15-20%. Хлябът е малко по-скъп, помня че имаше по 60-70 стотинки хляб, но за сметка на това вече има прясно изпечен на достъпни цени във всеки голям магазин. При наемите същата работа. Квартира за 200 лева някой да си е наел преди 10 години ? Подчертавам квартира, не стая ? Сигурен съм, че не!

Наемите са се вдигнали с до 25-30% - малките жилища по крайни квартали да са почвали от 280-300 лева 2010, сега да почват от 400. Големите и централни да са почвали от 700, сега от 900. Като разликата идва най-вече от рекета на държавата под формата на всякакви такси, данъци, разрешителни рекета на едрите феодали ЧЕЗ и разни такива! Защо не говорите за цената на тока, за винетките и т.н., а празнословите за храните ?!

И докато наеми и храна са се вдигнали с 20-30%, то заплатите са се вдигнали с над 50%! Така че недейте да говорите празни приказки! Стандартът е в ПЪТИ по-висок, всичко ми стана пред очите! Само че авторът е прав - ганьо и 5 пъти да му вдигнеш заплатата ще ги изхарчи по кръчми, за коли и почивки! За дрехите също нищо не можете да ми кажете, защото и за 5 лв може да си вземеш дрехи от втората, обаче друго си е да потрошиш 200 лева в брой в мола! Защо никой не казва, че сме нацията, която харчи сигурно най-много пари в кръчми и дискотеки ?! Защо никой не казва, че една бутилка в дискотека преди пандемията движеше между 70 и 140 лева, което е поне 400% надценка, а ми говорите за храната ?!

Защото около нас е пълно с кръчми и ресторанти и откакто ви вдигнаха заплатите даже делничните дни още ранния следобед се пълнят по-хубавите заведения! Защото събота и неделя дори не може да си намериш място, сакън да не отиде ганьо да изтупа 50 лева на ресторанта. Това много ясно показва манталитета ни, когато погледнем къде отиват излишните пари на българина - кръчми, коли на лизинг, почивки. Българинът с последните си 100 лв за месеца по-скоро ще си купи цигари, бири и ще отиде на ресторант, отколкото ще си вземе книга и разни неща да си сготви.. Така че лично аз съм съгласен с автора!

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

20.   Не знам в каква изкрисена фантазия или каква покварена памет имаш, ам преди 10 години на НИКОГО не му стигаха 400 лева.

Знаеш ли кога, 650 лева щяха да са "добра пари" и да стигат на "бай ти Ганьо. Пробвай с 2004-а.

 
  ... горе^

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

21.   Чаааакйа чакай чакчйа чккйайккйчакйч ,,,,,....1.1.фкл1жм3


Значи - Чащото от АБСОЛЮТНАТА МИЗЕРИЯ, сме на "просто мизерия", трябва да се задоволим с това? Така ли?
С тая логика доникъде няма да я докараш ...

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 4deb6b8605
гласове:
1 2 3 4 5
  (8 гласа)

22.   Троловете на Боко Тиквата почват да опипват почвата отрано.
Все едно слушам Свинетка, алчни били българите, че искат да живеят нормално.
Беги оттука!

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 1c14827078
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

23.   До н.2
Ти сигурно ядеш филе Елена и пастърма за закуска и ходиш на работа с Майбах? Закусвай нудъл за 50 стотинки и две варени яйца и зареждай от по-евтина бензиностанция, а спестените пари си ги задели настрани. Както повечето хора си купуват закуска за 1.50-2 лв. и кафенце от машина за 0.40лв. Ама не можеш да преглътнеш егото си, нали? Прав е 17, че повечето само се чудят къде да изхарчат повечето си пари, когато ги имат.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 1e85307714
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

24.   Мнението ти не е обективно- първо само данъците колко пъти ги вдигнаха. Второ преди нямаше винетки, застраховките бяха по-евтини. Трето това с тока въобще не бива да го даваш за пример, ако искаш да го даваш трябва да бъде цена за един киловатчас, понеже съвременните уреди са далеч по-енерго спестяващи от уредите преди 10-15 години. Същото важи и за водата, взима се цена за кубик. И за двете трябва( тока и водата) да дадеш пример за точно определен град. Само погледни цената на билета за еднократно пътуване колко е сега и виж 2004 колко е бил. Има достатъчно статистика в интернет пространството, за да се убедиш сам животът с колко е поскъпнал. Виж цената на жилищата каква е била и сега каква е.....

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c83f6e727b
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

25.   До номер 17 и всички съгласни с автора- за вас също горещо препоръчвам https://2dom.org . Това, което показвате са фалшиви статистики и нямат никаква връзка с реалността ! Спрете да бълвате лъжи !

 
  ...

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 0c123e8f82
гласове:
1 2 3 4 5
  (6 гласа)

26.   Еми.. аз взимам 3200 лв заплата и не ми стигат, а харча само за храна.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 3efae4ef32
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

27.   Абе обяснете ми кой за Бога взима 1000 лева заплата, защото аз за такъв човек не знам. Да, в столицата заплатите наистина са високи, но те бяха високи и преди 10 години, а в провинцията за заплата 1000 лева не можеш и да си мечтаеш. Сега взимам висока заплата, но преди 10 години бе още по-висока. Изключително много хора, мой познати са в сходна ситуация. Преди в Албена спокойно можех да ида със семейството за 7 дена в един четери звезден хотел, ако не чакам до последният момент. Днес за 5 нощувки в три звезден соц хотел трябва да дадеш минимум два бона. Знаете ли защо са толкова високи цените? Защото румънците плащат. Защо те могат, а ние не?

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: ca26e8560e
гласове:
1 2 3 4 5
  (10 гласа)

28.   Тези, които са съгласни са автора явно са поредните алчни работодатели, които сънуват как ще им бачка някой отново за 500лв заплата. Боже боже, хахаахах!

Българския бизнес е подарен на приближени до властта хора, които изкуствено държат заплатите ниски, за да имат кадри за фирмите си. Което се доказа, че им изяжда главата, защото тогава пък зареваха за липса на кадри. Ти хубаво държиш заплатите ниски, ама дали ще иска някой да бачка за тях.

Ако има български "бизнесмени" в тази тема с подарен бизнес от властта, ги съветвам по време на тази криза да си опичат акъла и да не експлоатират хората си. Защото липсата на кадри след това ще е в пъти по-брутална от миналата криза.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: ca26e8560e
гласове:
1 2 3 4 5
  (11 гласа)

29.   Някой пак се опитва по курвенски начин да убеждава хората да бачкат за 500лв и как това едва ли не е супер заплата за София.

Ще ревете отново за кадри, керливи и алчни наредени бизнесменчета, помнете ми думите.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 00ef47e9de
гласове:
1 2 3 4 5
  (10 гласа)

30.   И тук изпълзяха герберските тролове, за да ни обяснят колко добре живеем. Ние мислим, че сме потънали във фекалии, а всъщност сме били потънали в благоденствие, пък не сме разбрали! Скоро и чужденци ще заприиждат тук, ще завземат работните места със заплата от 1000 лв, за да се къпят и те като нас в лукс и евтин алкохол!

 
  ...

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 4c00567ac3
гласове:
1 2 3 4 5
  (8 гласа)

31.   А според теб депутатът, който взима 4000-6500 лв. заплата, не си мърда пръста, не се вясва на работното си място, яде хайвер, не пътува с градски транспорт, има охрана, ходи по скъпи дестинации и притежава имоти за милиони, не е Ганьо и не е алчен, така ли? Само средностатистическият българин с мизерна заплата и още по-мизерен стандарт на живот според теб може да се нарече Ганьо, така ли?
Авторе, на теб за какво ти стига заплатата? Дали не си живуркаш при мама и тате, за да не плащаш наем, да ти готвят и чистят и ти да си пестиш заплатката от 1000 лв, която да ти стига за всички глезотийки? Кажи си, за да преценим ние Ганьовците.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (11 гласа)

32.   До 30

Ужасно е. Навсякъде са!
Онзи ден един се мъчеше да ме изкара загубеняк и простак, защото не съм изкарвал 7000 лева. После ми каза, че при него имало "стотици" студенти на по "минимум 3400 лева, без знания и образование", ама ги взели "защото били много обещаващи", което е абсолютна глупсот, защото ако се случи, ще ги уволнят всичките и ще преместят отдела в Гърция или нещо такова.

После едни глупости от рода на "Аз в София, хора с под 2500 лева заплата не познавам" ... Ъххх, и как така средната е 1800 лева? Явно познаваш много малко хора, тогава...

ХОРА - СПРЕТЕ ДА СЕ ХВАЩАТЕ НА ТРОЛОВЕТЕ!

Те искат да ви изкарат прости, загубени и некадърни, за да си мълчите, смачкани в ъгъла. Това беше и при комунистите. Същите тактики. Любимото ми е:

"Кой за кот е учул!" - все едно искаш да ми кажеш, че като съм учил нещо различно от програмиране или медицина, тряба да бачкам за керлива заплата. Иначе се борят за "социално равенство и права".

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (9 гласа)

33.   "До н.2
Ти сигурно ядеш филе Елена и пастърма за закуска и ходиш на работа с Майбах? Закусвай нудъл за 50 стотинки и две варени яйца и зареждай от по-евтина бензиностанция, а спестените пари си ги задели настрани. Както повечето хора си купуват закуска за 1.50-2 лв. и кафенце от машина за 0.40лв. Ама не можеш да преглътнеш егото си, нали? Прав е 17, че повечето само се чудят къде да изхарчат повечето си пари, когато ги имат. "

Къде скочи на "Майбах" па ти бе? И защо живота в абсолютна мизерия е "решение" с което трябва да се примиряват хора. Кафе за 40 ст. от машината и нудълси ... После що 25-26 годишните са оплешивели, висят им тумбаците и имат кръвни!!!!

На мен промерно ми излиза близа 15 лева.
3 лева ми е закуската и 2 лв кафето и чая. Да, мога да си взема от машината. Невероятно е!
После имам 2.5 литра гориво, защото видиш ли, полседния път, като пътувах с БДЖ, влакът пристигна с 34 минути по-ксъно, а миризмата, дето се беше наслоила в дрехите ми, не се махна, докато не изпрах 3 пъти на 90 градуса.
Дотук имам 6 лв за гориво и 5 закуска. 11 кинта.

Но познай - колата ми е 460 лева на месец.
Да, можеше да си взема някоя за 6000, но последняи път, като го направих, не стига че гореше с 3-4 на 100 над това, което е горяла като нова, ами за 3 години имах ощо 5 месеца, в които беше в сервиза, което означаваше, че трябваше да намем кола, а общата набутвация бе 14000 лева за ремонти наем. Накрая не издържах и я продадох за 4500. И кво - 15к за бракма. Поне новата не ме изоставя и за още 4 години ще има безплатни ремонти и смени на гуми и масла.
Та сметни, 40 пътувания (20 дена с отиване и връщане) - 11 кинта на пътуване, бате!

22 общо!

Според тебе, с 1000 лева, може ли да си позволя да ходя на рабоита, ако не живея до работата си, защо междуградския ни транспорт е ОТВРАТ, било то държавен или частен, да ям закуска, която няма да ме разболее и да издържам семейство от 4-ма възрастен човек?

Не, не може. И това не е заплата за гордост, а показателна, че нещата в България са ЗЛЕ!

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

34.   "Шоколада е 1,20, но на някоя друга планета, може би :). "

Той говори за млечен път, дето го вадят от кенафа ... и беше 80 стотинки 2015-а, а 2010 го помня на по 68.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 208eeefa63
гласове:
1 2 3 4 5
  (7 гласа)

35.   За какво "стигане" става въпрос, като България има най-ниската МРЗ в целия ЕС 332 евро? За сравнение в Швейцария е 3258. Турция без да е в ЕС, има по-висока МРЗ от нас. Черна гора колкото нас, пак без да е в ЕС. Държави от Латинска Америка като Аржентина, Чили, Еквадор имат МРЗ малко по-високи.

Ето МРЗ в Европа.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Минимална_работна_заплата


Ето и по света, но за миналата година и в долари.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_minimum_wage

В България 2,1 долара/час, в Австралия 14,17. Люксмебург 13,67. Нова Зеландия 13,16. Дори в една Румъния е с 50% повече от нашата. Йордания, Ливан, Палестина са на нашето ниво. Държави от третия свят като Колумбия, Ел Салвадор, Панама, Доминика, Габон и Гватемала се доближават до нас.

Е, да, Екваториална Гвинея, Хондурас, Гуйана, Папуа Нова Гвинея, Самоа, Конго и Кирибати са на половината на нашата, но с тях ли трябва да се мерим? Защото ако смяташ, че 650 лв е много и се оплакваме незаслужено, излиза, че трябва да сме като Папуа Нова Гвинея, за да имаме моралното право да се оплакваме.

 
  ... горе^

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

36.   Тролове, ефекта е обратен ...

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 1b3b9d9d55
гласове:
1 2 3 4 5
  (7 гласа)

37.   Шоколад Клевър в Билата е 99 стотинки.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: ca26e8560e
гласове:
1 2 3 4 5
  (6 гласа)

38.   Абе ей, тролове жалки керливи, няма да ни накарате да ви работим за жълти стотинки отново бе! За качествени кадри се плаща или затваряте бизнеса!

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: ca26e8560e
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

39.   Ще квичите пак за липса на кадри, нещастници такива ;)

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 4c00567ac3
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

40.   37, а прочел ли си състава му? Опитвал ли си го поне веднъж, за да ти остане един отвратителен послевкус и да те заболят зъбите от грамажите захар, набутани вътре?

 
  ...

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: e09bb71f71
гласове:
1 2 3 4 5
  (14 гласа)

41.   С висше образование - магистър съм. 2 западни езика - английски и немски. В моето обкръжение нямам познати със заплата под 2-3,5 хиляди лева, че и нагоре. Говоря за хора на 25-35 години, които не живеем в София. Иначе познавам и хора в София с подобни и по-високи доходи. Който е млад, амбициозен, образован живее добре дори и тук. Не слушайте недоказалите се. Те живеят зле навсякъде. Сверете си часовника ако обичате, хубав ден.
М27г

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: b297de8d8f
гласове:
1 2 3 4 5
  (12 гласа)

42.   Аз пък мисля, че тези, които се оплакват от 1000 лева заплата са същите тези, които искат на работата лекото и на хляба мекото и са 90% бегълци в чужбина, които тролят зад граница. Заради вас господа и госпожи емигранти държавата е надолу, защото няма млади хора, няма работна ръка. Значи ганьо иска ако може и 3 бона да взима, с претенции до небесата, ама иначе ако го сложин на пазара на труда с кадри от цял свят и излиза, че е кръгла 0. Мързелив и нагъл с две приказки. Еми не става така. Обаче като отидете в чужбина и като чуете 10 паунда на час и работи текато волове, нали ?!

Колко сме продажни не е истина! И тези същите хора, които взимат малко повече пари в Англия искат да взимат същите пари и в България при съвсем различни цени! Половината дето плещите тези глупости, че 1000 лева не са пари пишете от чужбина, СИГУРЕН СЪМ! 1000 лева в България са МНОГО пари, особено в провинцията, за София са среден стандарт.

Какво не ви стига бе ? Чак и ваучери за храни ви дават и мултиспорт, вашите западни господари са ви осигурили и пак ревете! Държвата няма да се оправи заради такива като вас - мързеливи, нагли и с претенции.

Като заключение ще кажа, че 1000 лв са пари! Дори в София! Ако сте двойка да взимате по 1000 лв, всеки да дава по 300 за наем и 100 за сметки пак ви остават 1200 лв на месец семеен бюджет. Няма да се наядеш ли, няма да се напоиш ли с 1000 лева ?!

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 7e7cb460f7
гласове:
1 2 3 4 5
  (9 гласа)

43.   Изобщо не обръщайте внимание на автора. Изборите наближават и такива глупости ще започнат все повече и повече да се появяват по всякакви сайтове. Да не забравяме, че България има огромна армия от държавни служители, които дават мило и драго да остане модела от последните 30 години, защото много добре знаят, че ако някой направи нормална реформа поне 70% от тях ще изхвърчат от местенцата си. Те и без това нищо не вършат, сега поне няколко месеца ще заливат всички сайтове с демагогия. Пробвайте, ако познавате такива да изкажете дори и съвсем малко негодувание - скачат като ужилени!
Истината е, че България затъва прогресивно и то много дълбоко. Достатъчно е да погледнем Румъния, която преди 15 години беше далеч зад нас, а сега там минималната заплата е около 500 евра. Покупателната способност намалява и то брутално. Не преди 10, а само до преди 4 години хубаво сирене се купуваше за 7-8 лева. Сега е 12-14 лева и нагоре. Свинското беше също 7-8 лева, сега е 12 лева. Олиото само до преди нова година беше около 2 лева, сега е 2.50. Токът изобщо не бива да се дава за пример, защото той поскъпва по 2 пъти всяка година. И ако в София една част успяват да вържат някак двата края, в провинцията е страшно. Т. нар. областни центрове се обезлюдяват със скоростта на светлината. Търсят се само нискоквалифицирани позиции и то във вредни, мръсни и прашни производства, които докато се усетиш и са ти скапали здравето.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: c80e886230
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

45.   До 37

Халал да ти е! Само такъв яж! И само не ми давай за пример продуктите на Клевър, които са "ооо, прекалено си беден за истински продукти - вземи тея заместители!".
Клевърът е ПАДЕНИЕ, а не спасение.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 214fcf1a48
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

46.   Едно е да увеличиш 200лв на 600лв и друго е 1200€ на 3600€.
Същеврменно, защото нямаме кой знае какво голямо местно производство и всичко внасяваме, цените си гонят €-то, докато ние получаваме заплатата си в лева.
Не работят нещата по такъв начин.

Но за това, че на бай Ганьо все не му стига съм на 100% и 10,000лв да взима, ще вика е, що не взимам 50,000!?

 
  ...

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 2aef8dd193
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

47.   От 41.
Истината е, че навсякъде по света за да живееш добре трябва да си поне на средно ниво и нагоре за стандарта на конкретната държава, в която живееш. 70-80% от работниците в САЩ живеят pay-check to pay-check и недоволстват и протестират. Въпреки че тяхната относителна бедност се различава от нашата, те пак са недоволни и протестират.
За да живееш добре трябва да изпъкваш с нещо. Трудът ти да е високо ценен - повече от средното равнище. Защото дори и стандартната заплата да стане 10 000 лева отново ще се пускат подобни теми и ще има хора, искащи повече. Най-лесният и праволинеен начин това да се случи е чрез избор на адекватно висше образование - ИТ, медицина и тн. Може и да си самонает занаятчия. Начини много.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 208eeefa63
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

48.   41, значи статитиските са манипулирани и всъщност сме на нивото на Словения, Италия и Испания, без да знаем. Да се чудиш как така бат Бойко е пропуснал да се похвали и не е изловил наглите лъжци от НСИ.

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 2aef8dd193
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

49.   До 48, от 41
Отговарям за себе си и хората, които познавам и съм допуснал в обкръжението си. Не се занимавам със статистики и не се наемам да казвам кое как е в България. За това си има хора. Възможно е и тук за хора без връзки тръгнали от нулата. За да лекувам зъбите на англичани/германци в техните държави мога да получавам тройно на това, което вземам тук, но по-хубаво от родината няма и в момента те идват в България за евтино лечение, а не аз при тях. Това е моят избор и съм доволен. Разни хора, разни идеали.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: aed460c197
гласове:
1 2 3 4 5
  (11 гласа)

50.   Така е бе хора и цените и заплатите се вдигат, но заплатите са се вдигнали с повече проценти от колкото цените.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: d6f8a3a185
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

51.   До 47,

"Въпреки че тяхната относителна бедност се различава от нашата, те пак са недоволни и протестират. "

Хал хабер си нямаш, за какво протестират.

 
  ... горе^

...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 6d1c839646
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

52.   "Защото около нас е пълно с кръчми и ресторанти и откакто ви вдигнаха заплатите даже делничните дни още ранния следобед се пълнят по-хубавите заведения"

Кръчмите са признак на бедност, а и на морален опадък.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 6d1c839646
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

53.   Минималната заплата трябваше да е 880 лева ... 2009-а година.

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: 82349c5964
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

55.   До 49:

Ами те защото англичани/германци ядат евтин шоколад по 0.40€, затова идват у нас да си правят зъбите, хахахха! Добре, че на Запад нямат онзи гаден шоколад Марципан, че тогава и у нас щяха да им излизат солено денталните услуги. Който има знания и умения, които са търсени от индустрията, където и да живее ще е добре. А, хората които са нещастни тук, ще са нещастни навсякъде!

 
  ... горе^
преди: 3 години, 2 месеца
hash: d7fd7a685a
гласове:
1 2 3 4 5
  (11 гласа)

56.   Ауууу, нещо ми мерише че като наближават изборите, троловете и платените загубеняци изкачат от дупките си, ма нещо платените ви статии издишват !!!!

 
  ...
преди: 3 години, 2 месеца
hash: b297de8d8f
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

58.   Колко нелепи коментари изчетох, не е истина!!! И 5000 лева да стане средната заплата няма никакво значение, това ще вдигне цената на всичко и пак ще е същият хал! Няма как някой си(всеки втори) да взима 5000 лева, а друг да произвежда храни, да чисти, работи за 20 лв! Толкова ли не може да вденете 2 и 2 колко прави ? Обяснявам го като за първолаци:

Вдигането на заплатите вдига покупателната способност, вдига цената на всеки продукт и всеки вид труд - инфлация е точната дума. Няма как средната заплата в София да е 5000 лева и някой да работи за 600 или 700, респективно ще се вдигнат и цените в магазините, никой няма да произвежда и търгува с евтини стоки и труд за някое "шефче" с покупателна способност 5000 лв. Нито някой ще си даде апартамента под наем за 700 лв на някой с покупателна способност 5000 лв, нито някой ще чисти и т.н. за тези пари, защото те вече няма да значат нищо. Ние вече виждаме колко се обезценяват парите и колко много ви излъгаха с празните думичи "милиони", "милиарди" и т.н., които нищо не означават! Вече в България с 1,2,5 и дори 10 стотинки не може да си купиш нищо!!! Тоест те нямат никаква реална стойност, направо по-добре да се изхвърлят от обръщение! В света върлува същата простотия - безос имал 100 милиарда, гейтс имал 70 милиарда - пълни простотии - това е цената на всичката храна в света за години наред! Всичко е пълна пародия и цирк!

Парите нямат никакво значение, има значение как се ситуицира стойността в обществото. С две думи и три приказки - и да ви вдигнат заплатите, това ще вдигне цените на всички стоки и услуги и пак ще сте на същия хал и ще мрънкате! Много сте ми смешни тези дето пишете от чужбина и искате да вземате заплатите, които взимате в паундове или евро си ги обръщате тук в левове и искате да ги взимате като се приберете!!!

Защо не говорите там как е ? Какви са цените в евро и паундове, колко е един наем в голям гряд ? Защо не кажете, че 90% от Лондон живее под наем и сутрин се пътува по час и половина в едната посока да дойдеш от предградията на работа ? Ще млъкнете, нали ? Също и този по-горе, дето се изхвърли, че взимал от 3 до 5 хиляди в провинцията заплата ще му кажа да се събуди и да си наплиска лицето с ледена вода.

Програмистите са другите, от които ме напушва смях колко са си повярвали, при положение, че нямат никакви качества - нито мъжки, нито социални искат да са на върха на хранителната верига. Точно до няколко години ще им залезе и на тях звездата, ще започнат компютри да им вършат работата и всичко ще си легне на мястото.

 
  ...

1-50 от 69
Коментари очaкващи одобрение: няма
...

Коментари, които са написани неграмотно, с латински или главни букви няма да бъдат добавени!

1. Бъди полезен на другите с коментара си!
2. Хейтъри не се толерират!
3. Обидните квалификации не са аргумент :-)
4. Пазете мъдростта за себе си, другите имат нужда от съчувствие!

Знаете ли, че след символите запетая и точка винаги следва интервал?   [ Да ]   [ Не ]

При нас коментарите се одобряват ръчно. Въведи своя имейл адрес и ще получиш известие, когато бъде публикуван нов коментар.(какво е това?)



Copyright © 2007 Spodeli.net
eXTReMe Tracker