Успехът на Прехода или защо си заслужава да се живее у нас днес - Spodeli.net


Нещата от живота...
 
Реклама


 Начало
 Правила
 Добави история!
 Контакт
 
Споделени истории (121155)
 Любов и изневяра (29696)
 Секс и интимност (14356)
 Тинейджърски (21892)
 Семейство (6469)
 Здраве (9596)
 Спорт и красота (4698)
 На работното място (3178)
 Образование (7301)
 В чужбина (1651)
 Наркотици и алкохол (1115)
 Измислени истории (797)
 Проза, литература (1737)
 Други (18513)
 Избор на редактора (156)
 
Полезно

Пакет за пълно възстановяване със зъбни импланти в рамките 5 работни дни. Опитен екип и зъботехници, венозна седация от анестезиолог, временни и постоянни мостове - фиксирана цена

Запознай се с актуалните цени на зъбни импланти в дентална клиника Смайл Дентал Сървисес

 

  

Споделена история от Други

Успехът на Прехода или защо си заслужава да се живее у нас днес
преди: 11 години, 10 месеца, прочетена 4541 пъти
Болно ми е да чета коментари и истории на млади хора, които пишат, без да познават фактите, някои просто повтарят заучени фрази от баби, лели и майки „Ех, какво беше хубаво през комунизма“, други се чувстват жертва на системата, трети пък напускат страната си с нереалистични очаквания за доход, бъдеще и развитие, очакват правителство, партии да им осигурят по-добър живот...

Един елементарен преглед на статистиката на НСИ, БНБ, ЕБВР и МВФ показва обаче, че независимо от българското себеусещане, чуждестранните граждани и фирми са добър индикатор за това дали си струва да се работи и живее в България. За периода 1989-2008 г. техните инвестиции у нас са 41. 5 милиарда щатски долара (!!!!)– толкова, колкото е БВП на страната за 2008 г. или почти 5 500 (!!!) долара на човек от населението. За периода 1989 – 1996, чуждестранните инвестиции са 168 милиона на година, т. е. за този период те са 39 пъти по-малко от доверието, оказано на България след 1997 г.

За периода 2001-2006 г. средните заплати на заетите растат със 7-11% на година (!!!). През 2007 и 2008 г. темпът се ускорява до 20 и 27%. След началото на кризата ръстът отново се "забавя" до 10-11%, но остава положителен. Според Индъстри Уоч за периода 2003 – 2008 г. общата стойност на активите (финансови и жилищна собственост) на домакинствата е нараснала над три пъти.

Всичко това естествено се променя през 2009 г. Спадът на БВП е около 5%, стойността на активите на домакинствата спада с около 25% (най-вече заради цените на имотите), но спестяванията на домакинствата се увеличават от 15 милиарда лева през 2007 г. до 25 милиарда през 2011 г.

Сумата на спестяванията днес е ЧЕТИРИНАДЕСЕТ (!!!) пъти по-голяма от 1997 г. и те са сравнително добре разпределени между различни слоеве от населението. (няма огромни различия в богатството на различните хора, каквато се наблюдава на Запад - 3% от населението притежава 97% от активите, един български неквалифициран емигрант печели 5.5 паунда на час, съседът му-англичанин - над 150 паунда.)

Ето и някои други сравнения, които следва да се имат предвид, когато ни казват, че кризата днес е "невиждана и най-тежка".

– През 1991 г. БВП на човек от населението е 887, 5 (!!!! ) щатски долара на човек от населението (за 1 год), а през 2009 г. – 6 400 долара;

Бедните през 1996 са 36% от населението; ако световната банка днес отново измери този процент, той ще е 4-5 на сто.

– Спадът на БВП през 1990 г. е 9. 1%, през 1991 г. – 11. 7%, през 1992 – 7. 3%, през 1996 г. – 9. 4% и през 1997 г. – 5. 6%.

– Спадът на частното потребление за периода 1991-1997 г. е 4. 9% средно на година, а неговият ръст от 1998 до 2009 г. е 7. 4% на година.

– През 1996 г. неформалната икономика, с която днес се борят дружно синдикати, работодатели и правителство, е 36-37% от БВП; през 2009 и 2011 г. – не повече от съответно 17 и 15% от БВП.

Малко история

Периодът от май 1997 до ноември 2008 г. е период на най-дългото положително развитие в цялата история на България от 1878 г. насам. Под положително стопанско развитие тук разбирам увеличение на дохода (виж данните по-горе) вследствие на разгръщането на свободата на икономическия избор, измерено през ръста на БВП.

Обстоятелството, че доходът на човек от населението в България е най-нисък в сравнение с другите страни от ЕС е последица от случилото в страната преди 1989 г.

Период на толкова устойчив растеж няма нито от 1878 до 1911 г. (началото на Балканските войни), нито от 1923 (когато в края на годината започва икономическо възстановяване, макар и в условията на репарации) до 1944 г., нито от 1944 до 1989 г.

По времето на комунизма не просто няма съществени периоди на стабилен икономически растеж (по конвенция това ще рече поне три поредни години ръст на БВП).

През Комунизма България фалира три пъти (една държава е фалирала, когато няма пари да плаща лихвите и главниците по кретитите си, няма пари за пенсии, социални услуги, заплати) –

Първи фалит - 1960 (СССР помага)
Втори фалит 1976-1978 (България е принудена да изнесе тонове от златния си резерв за „съхранение“ в Москва)
Трети фалит1988-1989 г. (край на НРБ)

Между тези периоди има по някоя друга поредица години на икономически растеж, но това са години възстановяване след предишен упадък.

След преструктурирането на външния държавен дълг през 1994 г., българското правителство фалира още веднъж - през 1997 г. (БСП, Жан Виденов), по линия на вътрешния дълг. Така се получава, че през ХХ век България, т. е. нейното правителство, банкрутира ШЕСТ пъти. Освен в споменатите случаи това става и през 1915 (вследствие на войните) и през 1932 г. (в резултат на световната криза).

Разликата е, че ПРИ КОМУНИЗМА България фалира БЕЗ ВОЙНИ и външни шокове. Кризата от 1996-1997 г. също е следствие на вътрешни причини – политиката на социалистическата партия от януари 1995 до ноември 1996 г.

По-конкретно става дума за три взаимосвързани политики.

Първата е поддръжката на работещия на загуба държавен сектор. Фактически социалистите тогава се страхуваха да не оставят без работа членовете на управителните съвети на държавните предприятия. (Средства за осигуряване на евентуално уволнените работници бяха набавени с безлихвен заем от Световната банка още през пролетта на 1996 г. ).

Втората причина бе политиката за решаване на проблемите на задълженията на държавните предприятия и на липсата на пари за социални програми с помощта на печатната машина на централната банка. Поради тази политика българските граждани тогава губят около 56 стотинки от всеки свой лев. Последица от тази политика е и контролът върху цените: през септември 1995 г. чрез приемането на закона за цените този контрол се разпространява от 10-11% от стоките и услугите в потребителската кошница до 53% от кошницата в края на 1996 г. Резултатът бе очакван – икономиката престана да работи, а хората спряха да плащат данъци.

Третата причина е липсата на управление на закона и по-специално на защита на правата на кредиторите. През май 1995 г. правителство даже забрани на държавните предприятия да плащат своите дългове. Това доведе до безобразно управление на банковата система. Самите банки бяха създадени с правителствени укази и заемни средства в периода май 1989 – ноември 1990 г. Онова, с което те се занимаваха, бе да събират спестяванията на населението. Политиката за незащита на правата на кредиторите ги накара да кредитират предимно своите акционери. Докато една трета от банките не фалираха.

Освен този имаше и други плачевни резултати от тези политики: хиперинфлация, повече от три пъти увеличение на бедните (от 9-10% през 1994 г. до 35% в началото на 1997 г. ), свиване на производството в частния сектор (спасявал донякъде икономика в предишните години на спад), спад на БВП от почти на 10% и увеличение на безработицата до 20% от население в активна възраст.

Някои други невидими ефекти

Ако високата безработица в края на 1990-те е следствие на изкуствената икономическа структура на 1980-те и липсата на структурни реформи преди 1998 г., сегашната безработица е продукт на други политически фактори. Това са: високо равнище на минималната работна заплата като дял от средната реална работна заплата, защита на пазара на труда от навлизащи млади и конкурентни специалисти (например уредбата на колективното трудово договаряне и защитата на вече работещите) и увеличението на минималните осигурителни прагове ежегодно от 2004 г. насам, независимо от трудностите на реалната икономика. Ефектът от тази политика също бе предвидим: висока младежка безработица, висока безработица след по-малко квалифицираните, обезценяване на придобитите знания и умения и блокаж на връзките между образование и бизнес.

Често последиците от приватизацията и реституцията се тълкуват неправилно.

Приватизацията в България бе следствие на политическите кризи на началото на 1990-те. В резултат нямаше схема за приватизация, измислена от икономистите, която да не бе приложена тук, обикновено по най-морално осъдителния начин. Но това не означава, че приватизацията бе незаконна. Точно обратното: и най-неразумните и неподходящи приватизационни подходи и процедури бяха и са в стриктно съответствие на разписаното в закона за приватизацията (променян впрочем 29 пъти между 1992 и 2004 г. ).

Освен това, независимо от днешните тълкувания и най-неподходящите приватизационни схеми имаха крайно положителен стопански резултат: преодоляване на фискалните проблеми, преодоляване на високата безработица и повишаване на производителността на икономиката. Сегашните здрави отрасли на производството и износа са такива вследствие на приватизацията. Техните обезценени вследствие на загубите (от 1980 и 1990-те) активи позволиха на новите собственици да преструктурират предприятията и да ги направят конкурентни. Затова впрочем през 2009 г. спадът не бе толкова дълбок, а през 2010 и 2011 г. износът компенсираше вътрешното търсене като фактор на икономическия растеж.

Реституцията бе подкрепена от избирателите на всички партии, включително тези на БСП. Тя бе фактор на растежа на дохода и спестяванията на домакинствата след 1998 г. Един от страничните негативни ефекти бе презастрояването на курортите. Но това не означава, че правата на частната собственост трябва за в бъдеще да се нарушават.

Намаляването на данъците между 1997 и 2008 г., до голяма степен инициирано и поддържано от ИПИ, имаше няколко положителни и трудни за подценяване ефекта: а) ръст на доходите на домакинствата, б) ръст на бюджетните приходи и относително лежерно отношение към разходите (особено за големи и безсмислени проекти), в) възможности за административно повишаване на пенсиите и социалните разходи на правителството; г) стабилно високо ниво на инвестициите като дял от БВП и д) здравословно въздействие върху фискалната дисциплина.

... ако сте имали търпението да прочетете до тук, пак се замислете, какво сме постигнали като народ, като икономика в последнтие 10-тина години, през какво сме минали след Освобождението, след войните, комунизма. Днес, тук и сега имаме шанс да живеем добре, да изградим бъдеще за нашите деца. Изборът е ваш, но поне познавайте фактите, преди да повтаряте заучени фрази от майки, бабки и лелки...

...
(източник - Седмичен бюленин на Института за пазарна икономика, 10.08.2012)

 
Сподели историята:
 
<< Предишна Случайна Следваща >>
 
 

Коментари

Добави Коментар!
Вземи последните коментари по RSS
 
Изпрати ми имейл, ако някой добави коментар към тази история (какво е това?)
 
Email:
  ... ... ...
Коментари на страница: Най-отгоре:
1-50 от 63

преди: 11 години, 10 месеца
hash: 55f6230793
гласове:
1 2 3 4 5
  (220609 гласа)

1.   Стигнах до тук:
"Бедните през 1996 са 36% от населението; ако световната банка днес отново измери този процент, той ще е 4-5 на сто. "
И разбрах, че 100% си от София и не си си подавал главата да видиш в провинцията какво е.

Боже, колко невежество има по този свят...

И 100% си гласувал за ГЕРБ или си от ДСБ :D

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 3ffb018131
гласове:
1 2 3 4 5
  (180436 гласа)

2.   Колега, виждам, че си икономист и си доста начетен, но си збъркал мястото кадето да пишеш. След малко ято ритарди (с извинение за чуждицата) ще ти се нахвърлят за да ти обяснят колко лошо живеят без и за миг да се замислят, че вината за това си е изцйло тяхна. Повечето хора дори няма да разрерът какво си написал защото нямат нито достатъчно образование нито умствен капацитет за това. Проблемът е че, обикновенно икономиката расте бавно с по няколко процента за година, а се срива за месеци (справка Гърция). Личното ми мнение е, че политиците и икономистите ни след 97г не само не са лоши, а са единствената причина нашия маргинализаиран и вечно мрънкащ народ днес да е част от ЕС и прогресивния западен свят.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 3ffb018131
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

3.   Ето че докато съм писал, първия вече се е изказал. Съвет към Номер 1 Намери си работа и бачкай. Нормалните хора навсякъде по това време по което си писал работят!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 7626cc1538
гласове:
1 2 3 4 5
  (142012 гласа)

4.   Блестящ анализ -поздравления. Само си сменил причините на първия и втория фалит. Макар и да не си признаваме сега хората по материално осигурени и богати от всякога в Българската история. Тези баби и дядовци тогава са били млади и много хора помнят с добро младежките си години. В резултат от дългите години на държавна намеса в всички сфери на живота масово хората са добили патернистичното мислене, че някой трябва да дойде и да им реши проблемите вместо тях. Много от тези баби и дядовци са зле зареди лошите им решения в младите си години -пушене, пиене, не са получили квалификация (въпреки че образованието е било безплатно). Друго е, че сега хората масово завиждат, много се осигуряват на по-ниски доходи от колкото взимат и пилеят средствата си за глупости вместо да ги вложат в нещо смислено. Сега хората са пропити от материализъм и никога няма да са доволни, даже и да бяхме най-богатата страна в света пак щяха да си намерят оправдание да се оплакват. Далече сме от перфектното, но дълговете са ни само 16% от БВП, на Гърция са 170%, САЩ -106 (и расте). А тези дългове ще трябва да се връщат с лихви. Заплатите не са намалени, както в много страни, а в други тепърва предстой да се намаляват. И хора който не са запознати с материята казват да се повишат заплатите и всичко ще се оправи, ама ако ги повишат повече от реалната производителност на труда инфлацията скача и в крайна сметка няма промяна.
За поскъпването на петрола и храните това е световна тенденция -някой хора харчат 80-90% от дохода си за храна, в България е около 30-35%. Най-големия проблем на България е ценностната криза и липсата на вяра в себе си.
Всеки може да изтегли голям кредит и да живее няколко години ''добре'' според някой, а после като го връща с лихвата.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (6 гласа)

5.   Това са макроикономически показатели и наистина са добри... , но за сметка на това реалната икономика в България е в тежка икономическа криза! Глупаво е да се заблуждаваме и да си затваряме очите за проблемите! А те са - висок процент на бедност, рекордна безработица, жестока демографска криза, обезлюдяване и запустяване на цели области от страната, ниски заплати, често плащани със сериозно закъснение, огромна междуфирмена задлъжнялост, водеща до всекидневен фалит на малки и средни фирми! Галопиращи цени, които допълнително свалят на долу и без това ниският стандарт на живот, непрекъснато свиване на потреблението.... дори и при стоките от първа необходимост! Близо 25 % просрочени кредити! Здравеопазване в колапс, пенсионна система регулирана и реформирана на парче! Засилваща се емиграция на най-способните и млади хора! Маргинализирано образование! Гигантска корупция, съдебна система под всякаква критика, управленска немощ, некомпетентност и некадърност! Липса на свобода на словото, благодарение на платените медии и слагаческата псевдожурналистика! Високи размери на криминалната престъпност, особенно на битовата такава, подхранвана от чувството на ненаказаност и липса на адекватно правосъдие! Може още много да се каже, но щом казвате и аз се съгласявам с извода Ви, че България в момента е райско кътче за просперитет и живеене...! Въпросът е за кои хора?

 
  ...


...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 758bce43ff
гласове:
1 2 3 4 5
  (5 гласа)

6.   Номер 5, и ти преувеличаваш обаче. И караш в същия "мрънкащ" стил, който критикува автора. Кое ? е рекордното на безработицата, да не би 1997-ма да имаше повече работа? Айде моля ти се. Само в периода на бума 2006-2008 имаше по-ниска безработица от сега, и то тогава подхранвана главно от балона на недвижимите имоти, строеше се като за световно, съответно парите като се прекарат по веригата (строителни фирми, инженери и архитекти, доставчици, работници, услуги) се запълниха много работи места. Тогава ако ти се наложеше да опреш до майстори се правеха на големите тежкари, едва ли не трябваше да им се молиш и да чакаш на опашка за мазач. Сега и свирка ще ти направят, за да ти измажат хола.

Демографската криза е факт, да, но ти я днес е следствие от 90-те години, когато никой луд не се осмеляваше да прави деца. Сега повече жени раждат и по повече деца, що детски градини се настроиха последните 5 години, но ще минат още 15-20 години докато го усетим това на пазара на труда. А емиграцията е следствие точно от тоя негативизъм на вечно мрънкащия българин, за който доказателство е твоя коментар, както и още много други в тоя сайт.

Викаш галопиращи цени, а да помниш хиперинфлацията случайно? Помниш ли монетите от 10 и 20 лв? И жълтата банкнота от 100 лв. със Захари Зограф на нея? Аз в 6-ти клас с такава банкнота си купувах баничка в голямото междучасие.

Корупцията и престъпността са проблем, спор няма, но пак не може да става и дума за сравнение с времената на (класическите) мутри с бейзболни бухалки, кои рекетираха абсолютно всеки що-годе печеливш бизнес да им плаща процент от печалбата, защото иначе се случваха много странни неща със собствениците на въпросните фирми.

Просрочените кредити също са факт, но и за тях са си виновни както банките, които раздаваха кредити на поразия, заслепени от големите лихви (което впрочем се случваше в цял свят, не само в БГ, всъщност точно от там тръгна прословутата финансова криза, която чак после стана икономическа), така и потребителите, които дотогава невидели кредит се юрнаха като изтървани да теглят до дупка и типично по балкански като се видяха с пари харчеха на поразия, пък после как ще се връща - ще му мислим като дойде времето! И двете са неща, над които държавата няма пряко влияние, нито ? е работа да се меси. Нищо, сега поне хората се научиха да смятат с проценти, да си ЧЕТАТ ДОГОВОРИТЕ и да си правят сметка на парите.

Не казвам, че всичката ни е наред, има още много какво да се желае, но просто се дразня, когато някой се спуква от мрънкане и плюене по тоз и оня, а не се сеща, че преди 10 години бензина струваше наполовина, ама той нямаше кола да кара, а заплатата му беше 1/3 от днешната.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: b456a11b8f
гласове:
1 2 3 4 5
  (100228 гласа)

7.   Напълно съм съгласна с автора. Всяко време има своите минуси, от нас зависи да ги превърнем в активи. В крайна сметка стигам до извода, че проблемът на българите днес, е необяснимата лично за мен нагласа държавата и в частност правителството, да решава проблемите на всички. Напротив, точно обратното трябва да се случва. НИЕ трябва да се раздаваме за държавата си, а не вечно да мислим какво можем да изкопчим от нея.

"Не питай, какво твоята страна може да направи за теб, питай, това какво ти можеш да направиш за своята страна. "

Джон Кенеди

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (3 гласа)

8.   Авторе обясни на нас по простите хора, защо се мислиш за прав, представи си, че нищо не разбираме от твоите икономически доводи. Защо ни убеждаваш, че живеем по добре от всякога? Аз довод имам, защото през 1985 година, когато съм се родил, баща ми е бил полицай, мама продавачка имал съм по голяма сестра, имали са свое жилище, автомобил и са ми купували пюретата с кашони детските чорапогащи също с торби, заплатите са им били достатъчни да ни водят на море по 14 дни годишно.
Сега 2012 аз съм полицай /гражданска защита/, жената беше фризьорка, преди да роди, купуваме едно пюре през ден на бебето, живеем на квартира и родителите се налага да ми помагат за памперси, автомобил нямам. Защо не мога като мъж/баща да си позволя мисълта за второ дете? Ще кажеш сам си си виновен, в кое съм виновен, че полицейската заплата и майчинството не стигат за жилище и автомобил и за семейство с 1 бебе ли? Или съм виновен задето не станах министър, може ли всички да сме министри и бизнесмени в тая държава?
Аз виждам, че не работя нещо по различно от родителите си и живея много по зле.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 27dc7c1df5
гласове:
1 2 3 4 5
  (7 гласа)

9.   Да бъдеш гербер не е лесно.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (85399 гласа)

10.   От Автора до номер 7

"Не питай, какво твоята страна може да направи за теб, питай, това какво ти можеш да направиш за своята страна. "

Джон Кенеди

Многократно съм цитирала тази мисъл тук, но българите още не сме съзряли още да я разберем. Назад сме в мисленето - доходът на семейството на номер 8 е (в момента) изцяло от държавния бюджет, от нашите данъци, но той не е доволен, че няма собствен апартамент на 25-30 г. и кола.
В най-богатата европейска страна, Германия, по-малко от 10% от населението притежават собствено жилище, 90% са под наем, 3% от населението притежават над 90% от имуществото. У нас 97% от населението притежава някакво недвижимо имущество, но е недоволно.

Имаме дълъг път да извървим, но смятам, че сме на прав път. Дори такива като номер 8 ще живеят все по-добре и ще имат по две деца, собствен апартамент и кола, ако работим за това в следващите 10 години.
На мен лично не ми липсва фалиралия комунизъм, който строеше на заем панелки за милиционерите и военните си, но не можа да изхрани сираците и инвалидите, както и да условия за предприемаческа дейност, условия за нормален живот и стандарт.

Успех на всички и поздравления млади българи - оставиха ни наистина една фалирала страна и един ден, когато остареем и побелеем ще можем с чиста съвест да си вземем пенсията, колкото и да е малка тя. Подобно на германските пенсионери днес, ние ще сме построили от нищото страната си. Предстоят ни 35-40 г. трудов живот, от нас зависи всичко. Търпение, много работа и всеки ден да ни набива някой мисълта на Кенеди!

 
  ...

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (70348 гласа)

12.   Чакай, чакай №10 макар доходите ми да са от държавата нима не си ги изработвам, нима не си изпълнявам служебните задължения? То в такъв случай и твоя доход е от джоба на работодателя ти. Нима жена ми не си е плащала осигуровки за да има майчинство? Въобще не се интересувам за германеца в тази тема сравняваме живота в България преди и сега, бил се подобрил доста в проценти казвате, а при мен не се чувства.
Но все пак значи там един феодал притежава няколко града /сградите/ и ги дава под наем на всички, така ли, доста съмнително звучи.
А Въпросът ми е защо баща ми на същите години с моята професия е купил жилище и кола. Жена и две деца е водил на почивка всяка година, а аз не мога 1 бебе да задоволя, убеждавате ме, че живея по-добре от него. Не казвам, че ми липсва комунизма, та аз не го помня, искам само да разбера защо мислите, че живея по добре?

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

13.   Аз съм номер 5. Моят коментар беше само позоваване на сухи и неоспорими факти! Дори съм смекчил тона! Към номер 6 - ами щом мислиш че мрънкам , какво ще кажеш за нашите политици, независимо дали са управляващи или опозиция, които всекидневно ни заливат от всички видове медии с непрекъснати взаимни обвинения - кой за какво бил виновен! Каквото и да стане все някой им бил крив за настоящата ситуация! За пример - при драстичното увеличение за тока се върнаха с 10 и повече години назад, за да търсят там причината! Ами нали тези политици ги избираме да управляват държавата и да правят реформи! Как не се намери някой, който да направи някаква програма, да започне стриктно да я изпълнява и да носи отговорност за всяка грешна стъпка! Няма братче, наслушахме се на приказки, клюки и остроумия, но реално нищо не се върши и критичните доклади на Еврокомисията го доказват! До Автора - добре че цитираш Кенеди, че да ми стане ясно на кой Господ се кланяш! Само, че бъркаш нещата - ние живеем ( поне аз ) в България, а не в САЩ и дишаме друг въздух! Там наистина има държава, има и нация! Тука има държава за едни майка, а за други мащеха! Няма ясни правила и закони или по-точно често и съвсем лобистки и конюктурно се променят! Какво е това здравеопазване например? 10 години си плащам като поп здравни осигуровки без да съм стъпил на лекар и дори не съм виждал очите на личният си такъв и когато ми се случва да потърся компетентна лекарска помощ.... в болницата почват да се пазарят с мене колко трябва да платя, за да ме оперират? ! Но по случайност тогава се появи циганка без осигуровка с тумба придружители... и какво? Познайте дали някой й поиска пари? И беше по-лек от мене случай, но веднага бях изтласкан от приемния кабинет и предреден! Тоава ли ти е уредената държава, за която както казваш човек с кеф да се жертва? Говориш за задлъжнелите държави колко били зле! Ами да - САЩ имат космически вътрешен и външен дълг и не само не го плащат, но и се увеличава всеки ден и нямат и намерение да го плащат! Само от време на време вдигат тавана на дълга и толкова! Но не пречи да бълват всевъзможи програми за насърчаване на безработните, за компенсиране на пострадалите от кризата, за стимулиране на бизнеса...! Да не говорим, че печатницата на ФЕД работи денонощно и всичко се налива в банките и ги задължават да кредитират и то при почти нулеви лихви! Но основен показател за тяхната икономика е потребителското доверие и съответно потребителското потребление на дребно, което дори в моментите на рецесия не престава да расте! Пълна противоположност на рестриктивната икономика и бюджетни икономии в Европа! Но точно затова САЩ излезе вече от кризата, а Европа тепърва затъва! Просто в Америка цялата тежест се поема от държавата, и така се дава възможност на хората да печелят добре, да си купуват каквото поискат - там е силно потребителско общество, да пътуват, с две думи - да са доволни и щастливи! Нищо, че държавата тъне в несметни дългове! Но там важи принципа - прекалено голям, за да фалира! В Европа, съответно и България философията е адски сбъркана - банките, монополите и големите държавни корпорации трупат огромни дългове, които се поемат от държавата и после държавата за да влезе в приетите рамки на нисък дълг си ги прибира от малките отрудени хорица под формата на всевъзможни данъци, такси, намалени заплати и какви ли не еквилибристики! Съответно хората купуват по-малко, ползват по-малко услуги... фирмите намаляват производството, режат заплати, съкрашават персонал, плащат по-малко данъци на държавата, малко преди да фалират дори крият данъци! Хубав омагьосан кръг нали? ! Знаеш ли лафа - икономията майка на мизерията! Всичко това, което ти казвам е само началото на една много порочна спирала, която води цяла Европа към фалит! Явно не си специалист, нищо че цитираш Кенеди и икономически данни! Не ми се обиждай, но аз не съм голословен! Потърси информация защо аджеба американските банки имат директива да си намаляват експозициите в европейски банки и да се изтеглят от европейските борси!? Кой бяга от хубавото? ;))) Колкото за безработицата през 1997 г... това е несравнимо... тогава нямаше трудови борси и статистиката беше на принципа по който сега мерят рейтингите на политиците! И мен са ме анкетирали тогава на улицата - среща ме младо хубаво момиче и ме пита - Искате ли да спечелите 20 лв. за 10 мин.! Аз казвам - Добре! Момичето казва : трябва да попълним една анкетка, но само ако харесвате еди коя си бира... оооо ми да тя ми е любимата, пия по два литра на ден от нея! ;)))) Та така ставаше!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

14.   Заслужава си да се живее? Дали не зависи от гледната точка! Ако примерно си имал родители реститути и са ви върнали земя и имоти и сега получаваш по 10 000 евро от рента и наеми месечно, защо да не ти е хубаво в България? Или баща ти е бил депутат два мандата и без да е взимал думата в Събранието е осребрил това с прокарването на подходящи за някои фирми закони и сега си имате няколко милиончета в банка и си теглите лихвичките? ! Добре е нали? Ами ако си участвал в приватизацията и си придобил за един долар солидно предприятие и си го разпродал и нарязал за скрап с отлична печалба! Или си избрал да членуваш в правилната партия и за благодарност за лоялността и професионализма ти са те назначили в някой Център за изследване на нещо си... нямаш кой знае колко работа, но заплатката си е прилична! Примери бол и такива хора си живеят живота и си имат пари и дори се чудят какво да ги правят и къде да ги харчат! Животът за тях в България е песен и другаде не биха отишли, защото нищо не знаят и умеят! Но тук е идеално за такива! Но дали е добре да имаш две висши и да знаеш два езика и да работиш като продавач на обувки за 400 лв. , защото няма работа по специалностите ти? Да не говрим как е ако си безработен и не дай си боже и болен....! Авторе, Авторе, какво ли знаеш ти за живота....

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

15.   Номер 2 - казваш прогресивният западен свят! Колко прочувствено! Преди беше гнилият капитализъм....! Не може да се отрече - обичаме да слагаме етикети на нещата.... и опаковката е хубава, но какво е завито вътре не се сещаме да погледнем! С години се взираме в шарената хартия с панделка отгоре и ни е жал да я разопаковаме, за да не развалим хубавата гледка... а това отвътре си гние ли гние и миризмата на леш ни опива ли опива, та чак ни става още по-хубаво! Благодаря ти Господи, че ми даде сетива да видя и усетя и мозък да разбера кое какво и как!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

16.   От автора до 12.

Виж, вярвам, че си вършиш служебните задължения. Поздравления за бебето, но това не променя факта, че парите за твоята заплата, за майчинството трябва да дойдат отнякъде. Не можем да ги печатаме като Жан Виденов или като Тодор Живков, защото сме минали през това и мисля, че малко или много сме се поучили.

За да има пари за вътрешна сигурност и за социални плащания трябва да има хора, които реално произвеждат реален брутен вътрешен продукт, печелят и плащат данъци. Ние (данакоплатците) плащаме на вас, за да ни осигурите сигурност, за да можем да работим и живеем. ТИ СИ ДЪРЖАВАТА, която така плюеш практически. Майчинството на жените днес не идва от вноските им, защото те не може за краткото време, в което са внасяли осигуровки да са събрали тези пари, то и не е желателно. Държавата взима от мен, от предприятеията и преразпределя парите - това е работата на държавата затова и жена ти няма да чуе - чакай, ти взимаш повече, отколкото си платила. Така и трябва да бъде!

Конкретно, защо баща ти и майка ти са имали, ти не - ами, защото ти плащаш техните дългове, ще плащаш и пенсията им и ще носим тяхното поколение като огромен товар в следващите години. Виж Гърция - подобна ситуация е имало и у нас през комунизма, но много по-страшно и без 300 мил. евро да ти изсипе някой. Държавата ни не е могла да се издържа и е получавала огромни кредити от СССР, Френски и Лондонски клубове. С тези пари се е хранило непродуктивното население и са се строяли блокове за военни и милиционери, за да се контролира същото това население и да се поддържа диктатурата.
Тези кредити от части са платени с държавно злато, но по-голямата част плащаме днес, тук и сега.

Ти си полицай, не си милиционер. Твоите пари са заслужени, част от обществения договор. Ние сме доволни, плащаме си данъците, ти взимаш заплата. Ние за съжаление не можем да произвеждаме толкова, защото сме много изостанала икономика поради 50 г. комунизъм, войни, фалити, ти също не можеш да взимаш повече пари и индиректно плащаш за дълговете на майките и бащите ни. Всички внасяме в пенсионните каси, които отиват при пенсионерите. Те нямат пенсионни фондове! Никога са нямали. Мит е дори, че комунистите са имали огромни сметки в Швейцария. Пари никога е нямало в тази държава, стойности също, защото моделът е бил грешен, не се е произвеждало, хората са се водили на работа, взимали са заплати, но стойност е нямало - всички минимални придобивки за населението са били чрез дългове. В същото време в капиталистическите страни са се развивали, създавали са, трупали са, имали са функционираща пазарна икономика и са живяли винги по-добре дори в сравнение с „лукса“ на родителите ти.

И заради дълговете от миналото днес и сега ние не можем да взимаме кредити, нямаме пенсионни и социални фондове, нямаме пари за здравеопазване, социални услуги, за армия и полиция.

С две думи - безплатен обяд няма. Ако не ти, то децата ти ще плащат - е, ние сме прецаканите деца. Честито.

Сам ще станеш свидетел на рухването на Гърция, дори ще виждаш все по-често по улиците гръцки емигранти, защото и те ще научат урока си. Сам ще почнеш да живееш по-добре, но това ще трае години - сам ще трябва да си изплатиш и апартамента, и да си изгледаш децата. Колкото повече произвеждаме, толкова по-големи ще са данъчните постъпления и твоята заплата ще расте, но не можем да вземем кредити, за да има за теб, защото не искаме твоите деца да ти плащат пенсията и да напускат страната, която ти би бил ограбил индиректно, а населението да се страхува от теб, защото държавата ти ще те е инструментализирала като милиционер да го контролираш.

Сега поне се създава, не се руши и независимо от управлението, номер 13, стандарта на живот ще расте. И понеже хората са се родили с различни заложби, време е да разберем, че не сме равни и, че ще има богати, средна класа и бедни, но ще има стимул за богатите и средната класа да произвеждат и печелят, за да има социални плащания към бедните и държавата да може да функционира.
Не е най-доброто решение, но друго няма.
Колкото до реститути и т.н. - не са получили нищо даром, дори не са получили и малка част от имуществото на семейството си. И вие искате утре да оставите на децата си нещо - е, какво ще кажете, ако държавата ви го вземе. Правилно са върнали на хората имотите, всичко друго се нарича кражба.

За приватизацията темата е много обширна. Моето мнение е, че като се има предвид, че подобен опит е нямало в света, горе-долу нещата минаха добре, дори твърде дълго субсидираме предприятия като БДЖ-то, където се краде и се разсипва - преди всички български предприятия са били такива.

Опитахме с комунизъм, опитахме с живот на кредит, време е да спрем да мрънкаме, да осъзнаем свободите и възможностите си и да ги използваме. Дори да кажа, че сте прави (а не сте), това няма да промени историята. Ние сме ограбени от миналите поколения, те са станали жертва на заблуди и на живот на държавна (кредитна) разноска.

Ние, вие получаваме сметката и няма къде да избягаме.

И между другото, действително в страните с развит капитализъм има хора, които притежават цели градове, но нима населението е по-бедно от вас? Ако толкова беше лош капитализмът, защо не прескачаха западняците стените и границите, за да живеят у нас?

 
  ... горе^

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 71f28e407d
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

17.   Вчера ходих до бюрото по труда. На първия етаж имаше САМО ЦИГАНИ ЧАКАЩИ ЗА ПОМОЩИ С ЧАВЕТАТА СИ! Ти на коя планета живееш!? !? !? !? !? Не ми разправяй колкото е прекрасно в българия/нарочно с малка буква/, когато аз си знам какво ми е и тези като мен. Трябва ли да останете без работа, с 0 доходи, за да си отворите очите? Положението не е зле, а много зле. Убедена сум, че в други градове се раздават масово помощи на цигани докато такива като мен с висше образование да се оправят сами!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

18.   Добре бе авторе аз "простия" полицай не разбирам?
Дори да сменя длъжността си и да работя в някоя частна фирма СОТ например, нима ще получавам повече, като не тежа на вас данъкоплатците, НЕ, значи така или иначе доходът ми ще е нисък и няма да съм по добре както обясняваш в темата. Там казваш, че ставало все по добре в % на година.
Защото, едва ли не сме израснали от комунизма с 5000% икономически, пък животът ми е с 70% по зле от комунистически работник. Ей това не го разбирам?
Не плюя държавата останал съм да работя за нея, не съм в чужбина, създал съм български гражданин, който да плаща твоята пенсия в бъдеще и искам да създам поне още един, но няма възможност, сигурно поради високия растеж на икономиката в %.
"парите за твоята заплата, за майчинството трябва да дойдат отнякъде" -
Жена ми като взима сега майчинство и е плащала 5 години осигуровки, от мен също отделят за осигуровки. Надали нашите осигуровки не стигат за нейното майчинство, че да ме убеждавате, едва ли не вие ми храните жената и детето, та дори и мен, от думите ви се чувствам, сякаш аз лежа на плажа, а вие бъхтите, за да ме храните. Като дойде бедствие на мен и на моите колеги чакате, да извадя баба ви от наводнението, от земетресението, да изгасим подпалената от вас гора.
"защото ти плащаш техните дългове" е нали в темата пишеш, че дълговете са платени и вече са 16%.
Пишеш, че бедите били 4-5%. Май имаме различна представа за беден. Какво е беден според теб?
Също казваш, че държавата по време на комунизма не е могла да се издържа, нали тогава всички са работили и са произвеждали някакво БВП. От всеки един дори ром е вземан данък за издръжка на държавата, всички подходящи земи са се обработвали. Или казваш, че майка ми не е работила достатъчно за заплатата си от 170лв. Вярвай тя казва, че не е възможно да не са могли да издържат държавата, защото живелите като милионери са много малка бройка/50-60 висши държавници/ в сравнение с сегашните 600 български милионера. Какво са си позволявали нормалните: храна, жилище и 14 дни почивка на море. Салама е бил 2, 5лв при техните заплати и българско производство на месо, цената е дори висока в сравнение с сегашната, 8лв за кучешка радост от купено от чужбина месо и сегашните заплати на магазинерка 640лв /примера е от фирма мат стар/. Може да греша, но го смятам така, че майка като магазинерка е можела да си купи 68кг салам а днешната касиерка с заплатата си купува 80кг. Това може би е доказателство за растежа, а може би някой ни лъже, че е имало толкова дългове с цел да продаде всичко държавно на безценица. Вярно родителите ми са ходили на евтина почивка на море, но станциите не са били 5 звезди и двамата казват, че са работили достатъчно за да заслужат малките си заплати и евтиното море включително с всички облаги. Хората не са работили по малко от нас сега и не са създавали по малко БВП.
Сега като гледам се обработват само субсидираните земи, има доста безработни, сигурен съм, че данните за безработица, който изкарват не са верни, нали по цял ден съм на улицата, работещ ром с осигуровки има само в чистотата, най много 2000 цигани да работят. Тея хора като не работят не са полезни нито на себе си нито на държавата, а мен сега изкарвате за висящ на вашия гръб. И пак казваш, че сме по добре.
Не мрънкам, защото знам, че не можеш да ми помогнеш. Просто мисля, че ме залъгваш с това, че сме по добре. Кое ни е по добрето от 50 години на сам сме по добре може би само от 1997, през всички други години нормалните хора са били по добре от нас сега. Макар да не виждам колко по зле мога да бъда при условие, че работя, освен заплатата ми да не стига да платя квартирата и да съм на улицата, колко по зле може да бъда?
№10 ме убеждава, че не можело да искам с моите 27 години да имам жилище. Аз гледам в перспектива и виждам, че с своята заплата и на 60г да стана пак няма да мога да събера за жилище. Едно жилище ми казват от банка /да изплащам/ струва около 30 години по 600лв на месец, а кажете остават ми 33 години до навършване на 60, дали в следващите 360 месеца ще мога да отделям по 600лв всеки месец, говоря за жилище от 60кв м.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

19.   17. - не се сърди, но държавата е вкарала много повече средства в твоето образование, отколкото е дала на някаква ромка, която я доживее 35 г., я не.

Предполага се, че висшистите могат сами да се справят с живота, докато необразованите и неграмотните не могат. Една от основните роли на дръжавата е да преразпределя богатствоото. Когато разбереш, че трябва да се оправяш сам и си намериш работа, тя - държавата - ще взима от теб и ще ги дава на ромката, за да не умира тя от глад. Гладният човек е жив дявол, той няма какво да губи и би те заклал за 5 лв., така че по-добре да му ги дадеш без кръв. Това се нарича социална държава. Социалните пазарни икономики от Западна Европа имат най-ниската престъпност в света и най-високият стандарт на живот, макар че поне 5% от населението им е на хранилка.
Това е най-доброто решение. Има богати държави като САЩ, където държавата не е социална, но затова пък харчи огромни суми за вътрешна сигурност и пак не могат да те защитят от озверялата гладна тълпа.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

20.   До господин Полицай,

Вижте, не съм казвала, че сте „прост“, това е Ваша интерпретация. Не съм казвала и, че не ви уважавам - напротив, но мисля, че е време да скъсате с милиционерския начин на мислене (какво ми дава държавата) и да започнете да гледате на професията си като на призвание. Иначе действително е по-удачно да работите в частната икономика и да създавате БВП, да плащате данъци и да оставите на други хора да вършат работата Ви.

Не отричам, че родителите ни са живяли по-добре от нас, но не отричам и причините - държавата им (НРБ) е взимала кредити за това, които НЕ СА ПЛАТЕНИ. Не говоря тук само за 20-те милиарда долара с по 10% лихви, с които са ни набутали, те са почти платени, говоря за липсата на пенсионни и социални фондове, за липсата на инфраструктура, действаща пазарна икономика, ЗАКОНИ, ЗАКОННОСТ, ПРАВИЛА, ОБРАЗОВАНИЕ, структури, всичко, което е една държава и една държавност.

Ще ви разочаровам, но всичките пари, които съпругата Ви е внасяла за осигуровки са отишли още същата секунда в сметката на някоя майка или болен човек, а парите, които вие внасяте за пенсия отиват за пенсията на родителите ви. И не - ромите не са ни виновни този път, дори през комунизма са ги хранили по-добре, а и помощите им са мизерия, най-много пари трябват за пенсионери и болни.

Хайде, теглете чертата на Комунизма и кажете, дали са си е струвала панелката, 170-те лв. заплата без стоково покритие, 14 дни почивка в някое бунгало в Мичурин и фалшивата сигурност?
За да може да мирува населението държавата не само е продала нашето бъдеще и златото на дядовците ни, но е и инструментализирала хора като баща Ви, които вместо да помагат на бабичките при наводнения са следели населението си.

Не ви ли е жал, когато майките плашат децата си с вас? Същите тези деца се страхуват повече от вашата униформа от всеки педофил! Не ви ли е болно, когато хората предпочитат да се справят сами, отколкото да се обадят на полицията, нямат ви доверие, сочат ви с пръст, обиждат ви (незаслужено)?
Е, това е част от комунистическото ни наследство. Пълна е днешната анархия, защото хората (с право) тогава не са се доверявали на институциите и са си играли на котка и мишка с тях. Днес вие страдате ежедневно от тяхното незаслужено отношение и не може да работите спокойно, не съм ли права?

И, трудно е да се признае и осъзнае, но онова време го нямаше, ако не бяха национализирали имотите на хората, ако не бяха съсипали селското стопанство с неефективни ТКЗС-та, торове, химзаводи, днес просто щяхме да имаме стандарт като една Австрия, Германия, Франция, щяхме да имаме социална система за бедните, достойно майчинство за майките, достойни заплати за полицаите, държавни жилища за тях (както е и на Запад), хубави и достойни пенсии, магистрали, пристанища, летища, работа, индустрия.

Но не можем да излъжем, не бива да СЕ лъжем, че някога сме имали избор. Наложена ни е била системата, после САМА СИ СЕ СРИНА и фалира и съм сигурна, че хора като Вас биха избрали панелката, сигурните 170 лв. и 14 дни на бунгало, но само докато не разберат, че всичко това е за сметка на децата им, че няма да имат достойна пенсия, здравеопазване. Не, че някой ви е питал - просто фалиралият няма право на избор, защото няма пари за панелки, почивки и салами, когато кредиторите не искат да ти дават кредити, а искат парите си от теб, от твоите невръстни деца.

Сигурна съм, че ще сега живеете по-добре от Вашите родители, защото съзнавате, че служите на хората, не на държавата, че имате свободата да избирате, че осъзнавате, че градите бъдещето на детето си и плащате кредитите на родителиет си.

А бремето е огромно и не са само някакви си 20 милиарда долара дълг, това са лихви от още толкова, лош имидж на страната ни, разсипия, ограбено бъдеще.

И кой ни е казвал, че ще е лесно - още тогава са казали хората, че безплатен обяд няма и ще ни трябват 50 годинки - 20 минаха, остават ни още 30-тина. Ние с вас ще сме на 57 годинки, когато горе-долу ще сме платили за 50-те годинки комунизъм. Как смятате, не си ли струва, за да имат бъдеще нашите деца? Някак си не мога да си представя, че бихте избрали панелката, салама и почивката и бихте ги оставили да платят сметката.

П.П. И не ме питайте мене, къде ви е салама, паналката и колата - не съм ви взела аз „близалката“ в детската градина, защото и аз нямах, питайте родителите си -те ще ви кажат и за още други нещица, които „държавата“ им подарявала, а ние плащаме.

С две думи - и аз съм сред прецаканите, господа, но съгласете се - на 27 не може човек да иска семейство с две деца, собствено (!) жилище, почивки и коли...е, освен, ако годината не е 79-та, родителите ти работят за страшна диктатура, която тъкмо е получила свежи 10 мил. кредитче.
И не, не е достатачно да произвеждаш нещичко, да се водиш на работа, да тровиш почвата за два домата, които я се навиеш да събереш, я не, за да имаш стандарт на живот иначе нямаше да фалираме.

Ще ви открехна и по още един въпрос - действително ще трябва да работим следващите 40 годинки ИСТИНСКИ за стандарт и собствено жилище, годинка-две да спестяваме за кола, да отлагаме с децата, да гледаме родителите си, защото сме прецаканото поколение!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

21.   Авторе и с №19 Не съм съгласен. Колко е вложила държавата в образованието на нашата вишистка? 12 години по 1250лв и още 5 години по 963лв общо 19815лв. Ромката наредена на споменатата опашка е учила поне 5 години и за тях сме платили 6250лв. После след 13 годишна възраст започва да взема помощи, като млада майка и дори да живее до 35г, то тя 22 години ще взема по 700лв месечно, заради това, че е народила 10 деца това прави общо 184 800лв. Майката на нашата ромка е взела за 18 години 7560лв детски заради съществуването й. Така, че 35 годишният живот на нашата циганка ни струва общо 198 610лв. Дори повече, аз не сложих това, че плащаме ражданията й, бързата й помощ, водата й, даваме й общинско жилище, чийто наем не плаща и т. н. и т. н то май се закръглиха на над 300 000лв, да ни е жива и здрава ромката.
В № 19 Твърдиш, че 20хил. са повече от 300хил. и това, че от вишистката можем да спечелим данъци за държавата, а от ромката никога не си го споменал.

 
  ...

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 6444444e3c
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

22.   -Татко, обмислям кариера в организираната престапност.. -Правителството или в частния сектор.. Това е картинката в БГ.. Някой по горе беше дал Германия за пример. Там държавата подкрепя малкия и средния бизнес, а тук у нас държавата го унищожава..

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

23.   От Автора

21, прав си, цифрите говорят, но това е положението - оцеляването трябва да е гарантирано на всекиго.

Номер 22. - не си прав и обиждаш множеството честни предприемачи и държавни служители. В Германия е нямало комунизъм. Там държавата не подпомага бизнеса, защото субсидиите са забранени в ЕС, само в изключителни случаи (като за нашето БДЖ) се разрежава временно държавата да подпомогне предприятия със социално значение.
Данък печалба в Германия, Австрия, Франция и т. н. е към 50%, тези пари ги дават за социални дейности и там нашата ромка от примера на номер 22 получава 700 евро на месец, а всеки работещ не вижда в края на месеца 50% от заработеното.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

24.   "Прост" се нарекох сам, защото нямам твоето висше и не разбирам доводите ти защото ги нямаш. "за липсата на инфраструктура" кой построи блоковете в който живеят 60% от населението и кварталните улици, и главните шосета, и заводите, нима не наборите на баща ми /мръсни комунисти/, не можеш да ги обвиниш в липсата на магистрали, защото през 1970 магистрали не са били нужни, просто е нямало толкова произведени коли. "ЗАКОНИ" си е имало и са се спазвали затова се е грижел баща ми, ЗАКОННОСТ, ПРАВИЛА също е имало, ОБРАЗОВАНИЕ кой образова майка ти и баща ти, а теб? Ново държавно училище построено след комунизма има ли някъде?
Нападаш мен и баща ми /без вина/, заради това, че не можеш да дадеш доводи. Плашел някой децата с полицая дето гаси горски пожари, пълни глупости, много съм страшен с маркуча от водоноската да знаеш. На кой звъниш зимата като ти затъне джипа в снега? Припомни ми коя си, ако ти се падна аз да те изваждам, вероятността е голяма да съм аз, не сме много. Тогава може да спра да те вадя и да си поговорим по темата, колко съм ненужен, а ти колко си нужна на света, държавата и на мен дори.
Дрънкаш, дрънкаш романи, а отговор на въпросите не намирам "Какво е беден според теб? " "Защо мислиш, че живея по добре? " говориш в темата с проценти повишаване на стандарта на живот. Докажи наяве, с примери като моите високия стандарт на живот постигнат с процентите в темата ти. Да ми се караш, какъв съм и какви са баща ми и майка ми, няма смисъл. Нали не пишем тук да се обиждаме. Коментиращ човек съм, който иска да му докажеш тезата изложена в темата ти. Не съм те питал кой е виновен за положението ми, комунисти или анархисти, питам те "Защо мислиш, че живея по добре? " преписала си от някъде някакви проценти и твърдиш, че сме добре заради тях. Докажи. Казвам ти, че не е така ти нападаш какъв бил баща ми и колко ненужен съм аз на данъкоплатеца, защото работя държавна работа.
Не питам къде ми е близалката, не обвинявам теб за положението на държавата, пети път задавам един и същи въпрос, докажи че процентите за който говориш са реални.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 6444444e3c
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

25.   Прочети това напълно го подкрепям също и номер24.. И да кажа аз досега не съм срещала честни предприемачи, дано ми се случи някой ден. Честните отдавна са фалирали за жалост.. Начинът държавата ни да стане по-богата, е да се подпомогне българския производител и на пазара да се купуват качествени стоки, произведени в България, смята Стойчев

Социологът и секретар на Съюз „Произведено в България” Кънчо Стойчев говори в “Шоуто на Слави“ за неизгодното положение на българския малък и среден бизнес. Според него този бизнес е методично елиминиран и унищожаван с участието на всички досегашни правителства – с отсъствието на правила. Гостът обясни, че България е единствената страна от ЕС, в която не е регламентирана позицията на малкия и средния бизнес на пазара.

Стойчев каза, че държава има там, където има малък и среден бизнес, и даде пример с Франция и Германия. Според него този бизнес е скелетът на едно общество. Анализите на социолозите показват, че в страната ни има 100 хиляди безработни, излезли от малкия и средния бизнес само за последната година и половина.

Според Кънчо Стойчев трябва да се говори за малкия и средния бизнес, защото единственият начин държавата ни да стане по-богата е да се подпомогне българския производител и на пазара да се купуват качествени стоки, произведени в България, защото половината от парите, които се харчат за тях, остават в нашия бюджет.

За съжаление, държавата ни все още отказва да регламентира позицията на българските стоки, към които се осъществява целенасочен рекет от страна на големите търговкски вериги, които на практика са картел, обясни гостът. Той показа документ, доказващ 37 вида абсурдни такси, които веригите налагат на българските производители, за да си предложат стоките. Сред споменатите имаше „Такса Рожден ден“ и „Такса Юбилей“. Според Стойчев таксите за чуждите производители са много по-изгодни за тях.

„Държавата трябва да регламентира тези неща. Нужен е национален консенсус – произведеното в България да е национален приоритет. Ако само с 10% увеличим предпочитанието към българските стоки, ефектът за тази година ще е милиард. “ – каза Стойчев. Според социолога държавата не трябва да обгрижва само чуждите инвеститори, а трябва да създаде благоприятни условия за българския малък и среден бизнес: „Основният инвеститор в България може да бъде българинът и ние трябва да създадем условия за него – като купувач и като бизнес“.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

26.   До 21. Казваш, че ще се правим за 50 години? Какво е това черногледство? 2-3 години стигат и те вече минаха! И не нужно да се напряга човек да учи или да работи....! Достатъчно е да си бивш член на БКП ( от преди 1989 г. ) и ти е гарантиран прекрасен живот в България! Виж тия, които не сме били членове ще плащаме и предишните и сегашните дългове на другарите.... ще работим ( ако си намерим работа ) ще пеем и ще си плащаме до гроб! Сами сме си виновни като не сме били верни на партията! ;)))

 
  ...

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

27.   Държавата по времето на Тодор Живков била с разбито селско стопанство, нямало никакво производство и затова за да се изхранва България взимала заеми и продавала злато! Кой го твърди това? Хората си клатели краката и взимали заплати и пенсии, които не са заработили? Изумен съм, че някой може да твърди това? Съветвам автора да се порови в интернет и да види какво селско стопанство сме имали, какво сме изнасяли, какви промишлени предприятия, на кое място сте били в Европа и Света в някой отрасли! Сега какво се произвежда? Защо всичко ни е внос, дори и картофите? Къде заминаха стотици заводи за милиарди и сега кой опосква остатъците? Може да споря с часове и да излея тонове аргументи, но самият автор не е подготвен за такъв дебат! някой нещо му е казал, нещо е прочел... може и предизборна пропаганда е ( платена най-вероятно )! Все едно да спорим за ЦСКА и Левски.... няма смисъл и е непродуктивно!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

28.   От Автора до 24

Съжалявам, но не вярвам в „законите“, на които е служил баща ти и най-вероятно по онова време човек като него би бил принуден да ме одведе в Белене. Не искам да споря с теб по този въпрос, но уважавам полицаите и Законите, на които служиш ти.

Как дефинирам бедността?

Това не е моя задача, ООН, Световната банка и Копенхагската декларация са го направили - Бедността се описва като икономическо състояние при което липсват както пари, така и стоки и услуги от първа необходимост, които позволяват на човек да живее в приемливи условия. Такива са храната, водата, образованието, здравните услуги и подслонът.

Различават се три вида бедност - абсолютна - когато човек разполага с по-малко от 1. 05 долара на ден.

Относителната - когато човек живее под националната Граница на бедността - Обикновено за такъв се използва текущият доход на едно лице в домакинството, а останалите служат за допълнителни характеристики на състоянието на бедност. Всички, които живеят под тази граница, определена на базата на единния критерий, се считат за бедни. Хората, живеещи на равнището на социалния минимум, имат възможност за развитие, поради което, макар и бедни, са считат за приобщени към обществото. В много страни именно социалният минимум се определя за граница на бедността.

Субективна бедност— отразява субективното усещане на индивидите за недостиг на средства за самостоятелно съществуване.

По първия метод бихме имали само 5% бедни, 36% от българите са разполагали с по-малко от 1 $ на ден през 1990 г. за сравнение.
И понеже България е член на ЕС започваме да използваме методите за развитите страни и мерим вече т. н. „относителна бедност“ - хората, които живеят под „прага, линията на бедност“.
През 2007 г. размерът на официалната линия на бедност бе 152 лв., през 2008 г. тя е 166 лв., а през 2009 г. тя е 194 лева. Линията на бедност е важен инструмент на политиката в областта на жизнения стандарт. Тя служи като актуален измерител на адекватността на основните защитени минимални плащания и на нейна база се прилагат следните стандарти. Минималната работна заплата да не е по-малко от 115 на сто от линията на бедност. През 2007 г. е постигнато съотношение от 118 на сто. Социалната пенсия за старост да не е по-малко от 40 на сто от линията на бедност. През 2007 г. е постигнато съотношение от 44. 7 на сто.

Доходите на домакинствата отбелязват трайна тенденция на повишение в номинално изражение през последните 10-12 години. Само за периода 1999-2007 година общият доход средно на лице от домакинство нараства от 1502 лв. на 3105 лв., или приблизително два пъти. През годините на новото хилядолетие най-висок е ръстът на реалните доходи през 2007 спрямо 2001 г. - с 39. 2 на сто. Спрямо базисната 2005 г. са нараснали с 10. 6 на сто.

В условия на плавно покачване на доходите на домакинствата не се наблюдават резки промени в равнищата на бедност. При праг на бедност, изчислен по метода на ЕВРОСТАТ като 60% от медианния нетен еквивалентен доход, равнището на бедност за страната се запазва на нива около 14-14. 1 на сто през 2007 г. при 14. 2 на сто през 2005 г.

Според мен, Вие и аз не спадаме пред горните две категории бедни хора.

Най-страшна, според мен, е субективната бедност. Например един български 27-годишен полицай може да се чувства беден, ако няма собствено жилище, кола и две деца - по тази субективна линия на бедност, признавам, и аз бих била последната просякиня. Страшно е, защото човешките потребности са безгранични и някой без да се усети може да е живял цял ден „бедно“.


„Защо мисля, че живееш по-добре. “

О, изобщо не мисля така. Няма начин да живееш по-добре от родителите си, които са живяли на кредит, когато ти трябва да плащаш кредита.
Твоя работа си е, ако приемаш това да се родиш в посткомунистическа, ограбена, изостанала държава за добър старт в живота, но аз съм твърдо решена да оставя на децата си повече.

И както казва чичко Сталин

„Има човек, има проблем - Няма човек, няма проблем“

Не мога да вярвам в подобна философия, но обяснява много работи - действително, защо да ни строят магистрали, когато не могат да построят едно колело, докато връстниците им са карали по две коли на Запад и да ви кажа - липсата на комунизъм и диктатура изобщо не са им спряли развитието, напротив, хората имат и училища, и университети, и магистрали, и коли, само панелки нямат, но честно - трябваха ли ни?

Колкото до панелките - в последните 8 години са се построили два пъти (!!! ) повече жилища от 50-те години на комунизъм и мисля, че сред тях няма и една панелка.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

29.   От Автора до номер 25

Да напомня - държавни предприемачи няма. Държавата има съвсем друга роля, не да бъде предприемач - следователно има САМО частни предприемачи и, ако мислиш, че леля Севда от кварталното магазинче те краде - твоя работа - аз вярвам, че повечето предприемачи у нас ВЕЧЕ са честни, а нечестните са обречени, защото не са предприемачи и не могат дългосрочно да оцелеят.

Не съм зрител на Шоуто на Слави от поне 10 г., не познавам господина, но съм съгласна, че трябва да се премахнат разни бюрокрации, такси и т. н., които едно, че не се събират, друго, че не се спазват. Особено е глупава и скъпа процедурата за назначаване на работници, да се премахнат таксите в търговския регистър и да се направи най-после електронно правителство, да се намали администрация и бюрокрация.

„Държавата трябва да регламентира тези неща. Нужен е национален консенсус – произведеното в България да е национален приоритет. Ако само с 10% увеличим предпочитанието към българските стоки, ефектът за тази година ще е милиард. “ – каза Стойчев. “

Въпросният господин Стойчев е забравил, че сме малка пазарна икономика, член на СЗО и ЕС и НЕ МОЖЕМ да субсидираме производството, забранено ни е, както това е в целия ЕС. Държавата не може да увеличи предпочитането на български стоки, само потребителите у нас и в чужбина могат, а те избират най-доброто като цена и качество. В Гармания е същото, просто хората произвеждат качествени стоки на добри цени и ги продават в чужбина. На местния пазар се търгуват всякакви стоки, включително български.

Утопия е да се вярва, че държавата може да се занимава с производство, опазил ни Бог от нов експеримент на базата на плановата икономика!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

30.   От автора до 26

Бивши членове на БКП няма.

Не намирам, че съм черногледа, реалист съм, но и съм горда с постигнатото от народа ни в последните години. Ние сме първите в световната история (наред с другите бивши ком. страни), които едновременно сменят политически и икономически строи.
Имало е действително прогнози от началото на 90-те, че ще измрем от глад, други пък са се страхували от гражданска война, подобно на Югославия. Корав народ излезнахме, мисля, че ще им покажем и един ден децата ни ще имат по-добра основа, докато тези на „бившите“ комунисти никога няма да са се научили да се оправят честно, да работят, да създават. Повечето и без това се изтрепаха един друг, емигрираха в Швейцария, пропиляха всичко, фалираха или станаха жертви на пороците си и не са за завиждане.
Интересно ми е в България, кеф ми е да гледам всяка нова сграда, улица, тротоар.

Доволна съм от развитието след 2000-та година, а 90те трябваше просто да ги миним. Не съжалявам за нищо и съм богат човек, богат на свобода - нито имам собствено жилище, нито имам деца, нито имам собствена кола, но съм на 27 и имам време, образование и работа.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

31.   От Автора до 27

Не спорим за ЦСКА и Левски (доколкото съществуват като отбори още), имаме факти.

Не ми се пишат повече фермани - един аргумент трябва да ти стигне - ако сме били развита държава с развито производство сме щели да можем да си покрием кредитите, не да фалирваме многократно, окончателно през 1989 г. До края на 70-те СССР са имали, за да ни дават кредити, но после си ги искат и им даваме за „съхранение“ в Мосва 1/3 от държавния златен резерв - и с право, кредитите трябва да се плащат.
И докато съветските войски са нахлули през 44-та и са ни наложили управлението на СССР, то през 1989 не видях да нахлуват войски, а Партията продължава да управлява страната до някъде и до днес.
И да, непродуктивни сме били, селското стопанство - изостанало, индустрията - мръсна и със стари машини, така че - естествено комунизмът рухна не само у нас, а навсякъде.

...Ех, да бяха нахлули американците...Япония е била управлявана от тях до 75-та, а я ги вижте днес!
Просто сме били на грешното място през грешното време.
Време е да разберем, че времето е наше и ....ще се оправим!

 
  ... горе^

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 6c0ae63a4b
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

32.   .... до авторката;най-вече имаш свободно време.... това никой тук не може да ти го оспори.... :)ЗАРА

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 6444444e3c
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

33.   Ами да краде ни леля Севда и ще ти кажа защо, защото същата тази леля не издава касови бележки или ако има такива те са рядкост. Така се покрива половината от печалбата и недай си боже някой да се обади в данъчното. От данъчното пък стринка Вася се обажда на кака Севда да си оправи нещата, защото има сигнал срещу нея.. Чичо Митко пък той има 3 магазина на Елените и там схемата е същата. Да не говорим че има хора с хранителни складове който имат две ком. програми една за пред данъчното и друга с реалните печалби.. Примери много, а пък на това ако му викаш честост проблема е твой...

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 496b74e8ef
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

34.   19, държавата не ми е плащала образованието, защото съм завършила частно, а колкото до ромката, колко ще живее не може да знаеш, но много добре знаеш, че до 30 г имат по минимум 4 деца, които се израждат и лекуват на наш гръб. Умножи разходите по броя на родени ромчета, чиито майки са без здравни осигуровки и виж какво сумичка ще получиш. Ако беше само една ромка, майната му, ама са близо 1 милион бе, човек. Сляп ли си? Аз не мога да си намеря работа при положение, че фирмите гърмят от фалити вече 4-5 година, разбираш ли? Знаеш ли на последното работно място колко лв заплата ми предложиха? 150 лв! С 150 лв може ли да живееш ти? Върви се унижавай ти да бачкаш за 150-300 лв за да може скъпоценната ти ромка с 10 деца, които умишлено е и... срала да не умре от глад!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

35.   Авторке ако приемаш, че бедност е 1, 67лв на ден т. е. 50, 1лв на месец няма такива хора в Бг ти казваш, че имало 5% това са около 368 228 души, правиш ли преценка как оживяват? Това са стойности на ООН за хора живеещи в Африка и Китай, за тях 30 долара си е цяла заплата. Покажи ми ги тези Българи дето живеят само с 50лв на месец, да видя аз дали са живи. Без жилище, без да проси, без да краде, без никакви други доходи. Няма такива значи не сме бедни така ли? Изчисленията ти пак не са верни защото тези 5 % ги няма. Покажи ми как се живее с 50лв на месец и аз ще ти дам 50 000лв. Нима вишистката ни не отговаря на тези доходи тя има 0 доход но май е жива и има компютър, така че не можем да прием, че живее бедно, тя не е бедна. Няма да се занимавам повече, защото въобще, нито отговаряш, нито четеш какво пишеш. Пак обвиняваш комунизма за положението ми, а не се замисляш, че точно ти написа, че сме много по добре в % от когато и да било. Нападаш държавата и плюеш върху бившите поколения, а уж темата ти беше да повдига духа. Виновни са бащите ни задето не са производители на автомобили, а че сме малка държава и че не всички държави произвеждат коли това е без значение. Мериш ти пишката с германската и пишеш простотии. В Европа нямали панелки глупости, ти в Европа ходила ли си? Или от картичките с центровете на градовете съдиш за липса на панелки. Били в последните 8 години се построили 2 пъти повече жилища, той министъра си чеше езика да приказва тази година, че 60% от населението живее в панелки и трябва вече да се санират. Ако 60% от населението живее в панелки и 20% в собствени къщи и 17% на квартира то 3% от населението са собственици на твоите два пъти повече жилища. Четеш ли какви глупости бълваш, кооперациите под 8 годишна възраст били два пъти повече от панелките.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 791fd5bca0
гласове:
1 2 3 4 5
  (4 гласа)

36.   Изключително повърхностна и манипулативна статия. Щяхме да сме постигнали нещо ако се бяхме отлепили от последните места, а ние 22г. сме трайно в дъното на всички икономически класации и не сме изпреварили никой от тези на които дишаме праха. Повишаването на спестяванията примерно се постигна като се започна да се извършва плащане на заплатите не на ръка на каса, а чрез банкови преводи, така всеки работещ се оказа с влог в банките който два пъти в месеца набъбваше докато работника изтегли заплатата или аванса за да си купи храна и обувки т. е. за няколко часа.

 
  ...

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 5005962ae5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

37.   Ха-ха.... колко панелки се били построили в последните години, повече от преди.... Ама онези построени преди 30-40 години и сега оплюти панелки/както и тухлените апартаменти, разбира се, факт е/ще ни надживеят и нас, и децата ни. Сегашното строителство е некачествено и нефункционално! Каква файда, като има 100, 200 или колкото са! След 10-тина годинки ще се види какви ями ще зейнат. А мразените панелки още ще си стоят читави...
Има много неща, които си струваха преди, и други, които си струват сега. Свободата на словото и информацията едно време я нямаше. Някога се обясняваше как децата ги носят щъркели, сега ясно говорим за секс. Най-общо казано, мразя комунизма, заради фалшивия морал и изкривяването на фактите, прикрити с какви ли не думи.
Изключителна тема!! Не съм икономист, но поздравявам коментиращите и спорещите, общо взето, всички имат частично право... зависи от годините, в които сме живяли, нашите скъпи родители и много други неща.... В икономическата част обаче като цяло ще взема страната на автора.

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

38.   37, мерси за отделеното време. Колеги сме значи.

Иначе, за панелките имаш до някъде право - земетресението го доказа. Новото строителство след започването на кризата е обаче много качествено. (работя в сферата).
Дори да се е пестило през 90-те и в разгара на бум-а, имам наблюдения, че явно инжниерите ни са имали съвест. Да не забравяме, че и новите сгради издържаха земетресението. Контролът е и доста засилен в последно време.

Уважавам мнението на всеки, но ме е жал за хората, които предпочитат да живеят в илюзия и в пасивност, очаквайки държавата, ЕС, някой да ги оправи, докато шансовете навън с лопата да ги ринеш. Само един колега като номер 37 може да разбере, какво искам да кажа, но не искам да отварям друга тема, която е поне на 100 години - икономиката наука ли е или не. Ние с 37 виждаме света по малко по различен начин, което ни дава възможност да виждаме възможностите и да правим пари. То е като да сложиш на късоглед човек очила, но за това съм учила 9 г. и пак не мога да твърдя, че разбирам от икономика. 37 - напиши нещо тук, ще ми е интересно, какво мислиш.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

39.   Темата е много антагонистична! Различните коментари го доказват! Не виждам никаква полза от такива теми! Не искам да обидя автора, вината не е в него! Макар, че не знам какво е целял със споделянето на своето мнение! Последните години народът ни е много разделен и разделителните линии са много и никнат като гъби! Това е удобно за политиците, защото е известен принципа - Разделяй и владей! Държавата няма икономическа стратегия за развитие, няма воля за реформи, няма обединяваща кауза! Да говори се много, използват се силни думи, заливат ни с обещания за светло бъдеще след 10, 20 или повече години, .... но това май сме го слушали и преди 1989 г.!? Сиреч нищо ново! Работи се на парче, често се чака ножът да опре до кокала, за да се предприеме нещо! Похвално е, че се поддържа добра финансова стабилност, но тя е благодарение на Валутният борд, който се въведе преди повече от 10 години! Точно борда ни спасява от обезценка на лева! Следя ситуацията в Европа, особенно на финасовите пазари и не виждат добри перспективи за растеж и развитие! Дълговата криза навлиза във все повече страни и ги затиска! Смея да твърдя, че мерките които се предприемат само закърпват положението и отлагат абсолютният колапс! Но ако скоро не се предприемат кардинални промени ще стане още по-зле! Покателен е фактът, че точно държавите, които на са обвързани в никакви съюзи се справят добре икономически и имат растеж! Избързахме с влизането в Евросъюза и това си е! Трябваше първо да си подредим собствената държава и тогава да искаме да ни приемат! Отидохме като най-бедни и недоразвити и така си останахме! Наложиха ни техните правила и цени, но не се интересуват, че сме много назад с доходите! Някой може и да се обиди, но и балканският ни манталитет никак не мяза на европейският! Все едно да искам да участвам във Формула едно с някой стар москвич срещу Ферарита и Мерцедеси - ще ме минават с по-няколко обиколки докато не ми изпуши двигателя! ;))))

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

40.   Не знам, защо се намесват панелките? За новото строителство и аз имам наблюдения! До нас строиха блок ( беше известна фирма ) и още при изкопа не спазиха нормативите и се срина околното пространство и една улица! По чудо нямаше жертви! Заради това забавиха обекта с повече от година! Гледах как изливат плочи при минусови температури и как водата в бетона замръзваше и после плочата се лющеше, но умело замаскираха това! Завършиха го блокчето най-после - грозно, неугледно.... скъпо! години след построяването му в него живее само едно семейство и едно помещение е наето за склад! Всичко друго стои празно с пожълтели табелки, че се продава! Да не говорим, че така се издава фасадата над тротоара, че ако си над 1, 70 висок трябва д се навеждаш когато минаваш покрай него, за да не си фраснеш главата! И да беше само това? В квартала всичко, което е построено ново стои почти празно с изключение на някой офис на банка или фирма! Дори на един блок на 5 години ( пак празен ) взеха да му падат фасадните плочки и сега е ограден и се ремонтира! Не е само строителството - в много области на живота и бизнеса сме така - бърза се и не се изпипват нещата!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: b9073cf033
гласове:
1 2 3 4 5
  (2 гласа)

41.   Не знам какво ще ти напише № 37, но аз имам едно въпросче към теб, следейки досега мълчаливо първоначалното ти изложение и последвалите ти официозно-претенциозни анализи под номера 10, 16, 19 и т. н.
Каква е целта на цялото упражнение? Да набиеш в кухите ни главици, че...
а) Аз съм много умна и начетена, а отгоре на това и преуспяваща млада дама и искам да демонстрирам на всички обширните си познания по икономика, политическа история и социология;
б) Всички оспорващи или усъмняващи се в доводите ми и заключенията ми трябва да бъдат поставяни на мястото им, тъй като са твърде необразовани, ограничени и яко тъпички и сами са си виновни за което;
в) Държавата и държавните органи правят всичко за вас, заради вас и вместо вас, ограничени, тъповати и неблагодарни посткомунистически селяндури, но вие сте твърде елементарни, за да го проумеете;
г) Истинно и вярно е това, което аз ще напиша под тази статия. Това, което ще напишат включилите се събеседници варира между постни разсъждения на посредствени хора и несвързани брътвежи на откровени глупци. Последните съм склонна да отмина с великодушно мълчание.
д) Виновни за всички отминали и настоящи злини и трудности пред страната ни са руснаците и комунистите /не че тук няма огромна доза истина - бележка моя/. А конкретният български гражданин сам си е виновен за всички сполетели го злини и трудности. Нямате право да ми се оправдавате, че сте бедни и тъпи цървулани. Точка.
е) друго (моля посочи)

 
  ...

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

42.   Номер 41 добре формулира каква е целта на темата! Браво! Мене ми стигаше и меко казано странното твърдение на автора, че бивши членове на БКП няма!!! Каквото и да ни отношението към тази партия, то тя все пак имаше над 1 млн. членове по едно време! Ако се загледаме в биографиите на всички изредили се в управлението на страната и дори сегашните управници, то едно 70 - 80 % са все свързани с тази партия! Ако прибавим и техни роднини процента се закръгля на 100! Затова България изостана много от другите бивши ком. страни ( дори Русия )!!! Трябваше да се въведе 100 % лустрация! Ще кажете, че тогава няма да имаме достатъчно необременени хора дори за един парламент! Решението е очевадно - Президентска република или монархия! Бяхме свикнали на еднолична диктатура...! Сега нима всичко в България не се решава от един човек???

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 810f50d72c
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

43.   Аз винаги съм гласувал за БСП и ще продължавам занапред. Преди 89 в БГ беше рай, всички имахме работа, жилища и почивка на морето всяка година. Храната беше евтина, образованието и здравеопазването безплатно, цял живот ще споменавам другаря Тодор Живков славното време на комунизма.
ДА ЖИВЕЕ БКП, ДА ЖИВЕЕ НРБ!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c50dc3f15e
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

44.   До 41, 42 - благодаря за мнението ви.

Подкрепям мнението на номер 42, но е утопия за съжаление - не можеш да очакваш от Ламята сама да си клъцне всичките глави.

Целта на темата е да изнеса някои факти, които забързани в нашето ежедневие забравяме. Аз вярвам в страната ни, защото има защо. Вярвам в бъдещето ?, не в миналото ? (за разлика от други). Нещо повече, искам да се дистанцирам от това минало и да го осъдя, така както бих осъдила всяка лъжа и всяка диктатура, ограбила и повредила гражданите си с поколения.

Чисто икономически ще се оправим бавно, но сигурно дори да е на базата на автоматичните икономически механизми, защото имаме пазарна икономика и това никой не може да ни го вземе.

За другото - може би ни липсва личност като Кенеди, харизматичен водач, който да ни обедини, но за тази цел трябва да минат около 20 годинки, за се изчисти естествено политическия, социален и икономически живот от комунистите и техните поддръжници /виж номер 43/. Техните деца не са толкова голяма заплаха - отдавна са или на Запад, или фалирали и алкохолизирани някъде.

Завършвам темата с думите на Рузвелт

„Държавата не е решението, тя е част от проблема“

Успешна работна седмица от мен и чао.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

46.   А какво се случва с българският спорт по време на прехода? На практика спортът ни върви стремглаво надолу и провалът на последната олимпиада го доказва! За първи път от 60 години нямаме златен медал! На предишните олимпиади успехите ни постепенно намаляваха и бяха инерция на добрите грижи за спортта преди 1989 г.! Говорим за бъдеще! А децата са нашето бъдеще, нали? Спортът укрепва тялото, учи на труд, воля и дисциплина, пази от болести, създава самочувствие! Обаче в България вече няма масов спорт, няма училищни и районни състезания, няма национални спартакиади! Никой не се занимава да обикаля и да търси таланти сред децата! Самите деца предпочитат да киснат пред компютрите и в кафенета и молове! Дори се освобождават от и без това фиктивните часове по физическо възпитание! Нищо чудно, че непрекъснато чета теми за болести, наднормено тегло, любовни психодрами....! Нормално е! Спортът е отличен възпитател на тялото, психиката и духа и когато човек е отрасъл без него... може да се каже, че е много лошо възпитан и последиците си личат! Натрупаната енергия избива във неконтролируема физическа и психическа агресия!

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: c6c70eace5
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

48.   46 Какво я загриза темата за спорта от къде накъде спортистите, който след 89 са станали такива, единствено и само на благодарение на своите и на усилията на родителите си, ще се борят за величието на България за минимални или никакви парични облаги. Нали и те трябва да ядът. Защо един спортист да се старае за държава, която не му е купила нито един екип нито един уред. Никъде никой клуб не приема деца безплатно да спортуват а обикновено децата със спортни натури са от бедно семейство.
Цени за спортуване: Тенисът струва 5-10лв на час, за да тренира дете са нужни около 100лв месечно, за художествена гимнастика 80лв, футбол 60лв, лека атлетика 50лв, бокс 60лв, и т. н. Радваме се на успехите на Станка Златева, а знаете ли момичето от колко бедно семейство идва, как родителите й са отделяли за тренировки със селски труд, държавата не е отделила нищо освен като на всяко дете образованието. Гордеем се с щангистката Милка Манева, но замисляме ли се, че тя се е подготвяла в последната една година за олимпийското с оскъдна храна от бедност и за да яде е работила като барман-сервитьор. нима тези жени ако бяха подпомогнати финансово не биха достигнали по високи успехи, сега и двете отговарят "не знам дали ще продължа" те не виждат перспектива защо да продължават да се борят гладни не е ли по добре да работят каквото и да било друго.

 
  ... горе^

...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 810f50d72c
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

49.   Аз съм Кубрат и държа да ми се публикува подписа под коментар 43...

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: ae62394e7b
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

50.   Абе сори пич ако си решил да се направиш на големият патриот и да размахаш пръст срещу лошите "плужеци" забрави. Реалноста я вижда всеки един човек и не си струва да се живее в Бг то е ясно - няма такава държава като нашата. Ето отваряме темата за спорта например - за да тренираш Крав Мага ти излиза 60 и повече лева на месец. Вярно треньорите не са виновни ама от де родителите да вземат пари за да ми плащат тренировките. Друг пример - коя държава по света търпи една значителна прослойка от населението (циганите ) да не работи и ги ползва като гласоподаватели и кара работостопобната част от населението да ги издържа и да им плаща сметките за ток и парно, а същевременно циганите да ги убиват и когато стане напечено куките да ги пазят. И не ми излизаите с тъпото клише, че полицията си върши работата. Само заради това си заслужава да се изнеса от България и да не се върна никога повече.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: 013c9ff197
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

51.   До 48! Именно това имах предвид - не си ме опровергал, а си казал това, което и аз си мисля! Държавата не дава нищо за масовият спорт и за децата! Верно е, че упрвляващите непрекъснато се тупат по гърдите колко много пари се дават на федерациите, но дали тези пари стигат до самите спортисти? Всичко потъва в джобовете на шефовете в спорта и приближените им фирми! Щом дори елитни наши спортисти, които са една шепа ( някои от тях бивши олимпийски шзмпиони ) пропищяха преди олимпиадата, че не им достигат парите за нормална подготовка и се готвят в мизерни условия... какво да кажем за начинаещите деца и таланти!? Как искаме да имаме футбол? Отборите в 'елитната' ни група бъкат от чужденци, купени евтино и с едничката цел след време да бъдат продадени на сметка! Децата и юношите изобщо не стигат до мъжките отбори или още на 15-16 години се ориентират в отбори в чужбина! Там дори в треторазрядни отборчета условията и заплащането са в пъти по-добри! На какво се дължат макар и затихващите успехи на колективните ни спортове - волейбол мъже и жени примерно? На състезатели изградени и играли изцяло в чуждестранни клубове, на чужди треньори... тук първенства изобщо нямаме! Кой ходи още на футболни мачове? Един файтон пенсионери, помнещи добрите стари времена!

 
  ... горе^
преди: 11 години, 10 месеца
hash: ae62394e7b
гласове:
1 2 3 4 5
  (1 гласа)

52.   Сега ще добавя още нещо - цените на всички услуги и хранителните стоки главоломно се покачавта - това го виждам всеки един ден като отида в магазина. Цената на следването в университета ми се покачи. Цените на квартирите растат. Да обаче идва човек като автора с поръчкова статия (казвам поръчкова защото обикновенно в тези статии се смесва истина и лъжа и се слагат разни цифри, таблици и стойности които обикновенният човек не разбира ). Освен това статията е писана от държавен институт - естествено е, че ще пишат все хубави неща за държавата. Да обаче реалноста е по-силна от разни листчета хартия писани от продажни души които се мъчат да ни обедят, че страната ни е земен рай и трябвало да ръкопляскаме и да се радваме. По темата за емиграцията да емиграцията ще се увеличава напук на интернет патриотарите - Ганьовци които плюят всеки казал истината за реалното положение в Бг и се правят на твърди хора. Обикновенният човек въпреки всичко не е глупав и не е длъжен да търпи. Все повече и повече хора ще се изнасят от тук, докато циганите ще увеличават броя си и това ще кара държавата да продължава да изстисква пари от данакоплатците за да хранят циганите и същевременно това ще увелчива броя на хората напускащи страната. Накрая тук ще останат циганите, милиционерите и партиините кадри на Герб и другите партии. А относно хората които емигрират те са в правото си - не са длъжни да плащат мерцедесите и скъпите почивки на депутатите, нито са длъжни да плащат социалните помощи на циганите които от 14 годишни започват да раждат. Всъщност единственото което ме спира да се махна е липсата на Висше образование, но след няколко години вече ще имам дипломата и тогава до година - две и аз ще се седна и ще обмисля към коя чуждестранна дестинация да замина.

 
  ...
преди: 11 години, 10 месеца
hash: ae62394e7b
гласове:
1 2 3 4 5
  (0 гласа)

53.   Всъщност ще ме извинят модераторите за спама последен коментар публикувам по темата и спирам за сега, но понеже съм тренирал самбо си спомням как тренерите ходеха при разни бизнесмени да молят за пари за да може спортистите от клуба да си платят пътуването до Сърбия или Румъния. Преди няколко години едно наше момиче стана шампионка в Грузия и пак във вестника пишеше благодарности на еди кой си за това, че е платил билета и престоя. Коментарите на 48 и 51 ме накараха да го напиша.

 
  ...

1-50 от 63
Коментари очaкващи одобрение: няма
...

Коментари, които са написани неграмотно, с латински или главни букви няма да бъдат добавени!

1. Бъди полезен на другите с коментара си!
2. Хейтъри не се толерират!
3. Обидните квалификации не са аргумент :-)
4. Пазете мъдростта за себе си, другите имат нужда от съчувствие!

Знаете ли, че след символите запетая и точка винаги следва интервал?   [ Да ]   [ Не ]

При нас коментарите се одобряват ръчно. Въведи своя имейл адрес и ще получиш известие, когато бъде публикуван нов коментар.(какво е това?)



Copyright © 2007 Spodeli.net
eXTReMe Tracker