Въпрос за екскурзия в Хърватия, Австрия и Италия - Spodeli.net

Семейство (6483)
 Здраве (9611)
 Спорт и красота (4707)
 На работното място (3187)
 Образование (7311)
 В чужбина (1657)
 Наркотици и алкохол (1115)
 Измислени истории (798)
 Проза, литература (1739)
 Други (18582)
 Избор на редактора (156)

Полезно

Пакет за пълно възстановяване със зъбни импланти в рамките 5 работни дни. Опитен екип и зъботехници, венозна седация от анестезиолог, временни и постоянни мостове - фиксирана цена

Запознай се с актуалните цени на зъбни импланти в дентална клиника Смайл Дентал Сървисес

Споделена история от В чужбина

Въпрос за екскурзия в Хърватия, Австрия и Италия
преди: 3 месеца, 18 дни, прочетена 468 пъти
Здравейте, планирам пролетта да отида с автобус до Загреб, да постоя малко и от там да отида до Грац в Австрия или Триест. Не ми се ходи до Венеция, колкото и да е красива, защото е още по-далече от тези градове и ще отнеме много време спрямо Триест, който си е направо до Балканите. Пък и дори с него ще мога да кажа, че съм бил в Италия. Всяка държава си има своя енергия, която се усеща още като минеш границата, дори не нужно да спиш там. Но пък и не ми се търчи насам-натам. Гледам по екскурциите натъпкват сума ти градове и страни само в 5 дни, това е откачено? ! Аз ще си взема две седмици отпуск и пак ми се виждат много градовете - Загреб, Грац, Триест, може да отскокна и до Виена, макар, че там съм бил вече и тя не ми допадна. Та се чудя дали да оставя Италия за по-нататък и да дам втори шанс на Виена?

Имайте предвид, че мразя самолети и най-вече летища и не ми се занимава със скенери, багажи и такива и затова ще взема Фликсбус до Белград, два часа почивка между автобусите на автогарата в Белград и после до Загреб. От там пак с Фликсбус или влакове. ЗА мен е важен и пътя, а не да летя до някъде и да отмятам това видях онова видях както е на организираните екскурзии.

За 10-14 дни максимум като изключа двата дни отиване и връщане и многото пътуване реално най-добре е май да се фокусирам върху само 3 града максимум. Например 3 нощи в Загреб, три в Грац/Триест и три във Триест/Виена, плюс двата дни път от София до Загреб и обратно си стават 11 дни. Вие поп принцип как се чувствате на организираните турове, които натъпкват по повече от 3 града за доста по-малко време? Не мога да си обясня как може за само 5 дни и 4 нощувки да изръшкват хората до Будапеща, Виена, а понякога и трети град. ИЗглежда ми доста напрегнато да търчиш като гламав из градовете. Иначе и аз бих предпочел екскурзия с автобус и фирма, а и излиза по -евтино, но извенете, това е откачено. Гледам една екскурзия 6 дена и посещават Будапеща, после чак Прага и после Виена и пак Будапеща на връщане. Ами като знам колко е далече Прага от другите два града това за мен е едно бясно препускане. За тези три града трябва поне 10 дни и пак няма да са достатъчни, по-скоро поне 11-14 защото се пътува с автобус.

Един цял ден почти отива в пътя от София до Будапеща с автобус, или в моя случай до Загреб. Много търсих организирани екскурзии, които да ключват доста места и държави, но за 10-14 дни. Например панорамна разходка по пътя в Белград, 2 нощувки в Загреб, 2 нощувки в Любляна, 2 нощувки във Венеция, 2 нощувки във Виена и 1 нощувка в Загреб и връщане обратно. Но няма такива оферти от туристически фирми и затова мисля сам да си направя едно такова пътуване, но се чудя дали няма да е добре за тези 10-14 дни просто да отделя на 3 града, как мислите?

Сподели историята:

<< Предишна Случайна Следваща >>

Коментари

Добави Коментар!
Вземи последните коментари по RSS

Изпрати ми имейл, ако някой добави коментар към тази история (какво е това?)

Email:
  ... ... ...
Коментари на страница: Най-отгоре:

преди: 3 месеца, 17 дни
hash: a00e742f63
  (1 гласа)

1.   За 5 дена, дори и със самолетни полети, не бих се хванал на това...

hash: 8976ff7d5a
  (2 гласа)

2.   Аз съм правила този маршрут с автобус два пъти (като изключим слизане и нощуване в Триест). Значи за Белград ти трябват максимум 2 дена и за Загреб още два. Два пъти съм била в Белград, уверявам те че 2 дена са ти абсолютно достатъчни за да се разходиш и разгледаш спокойно. Загреб е малък град, за два дена ще го обиколиш целия два пъти. Любляна е в същия дух.

В Триест не съм била на разходка, но си мисля че в Италия има други градове, които са много по-интересни и си заслужават. Например Милано (за 3 дена ще си го разгледал добре) или Венеция (по маршрута е). За Рим вече не говоря, защото има много за гледане и си трябва отделна екскурзия. От Любляна до Милано са около 5 часа с автобус (правила съм маршрута). А от Загреб са около 7. Лично аз, бих отишла. Милано-Грац са 8 часа.

Ако Виена не те е впечатлила (аз също не останах специално очарована) не си губи времето с нея, а се фокусирай върху Грац. Препоръчвам ти Залцбург, няма нищо общо с Виена и е очарователен град. Трябват обаче минимум 2 дена. Наистина си заслужава. Или пък Халстат (там обаче не съм била още). Може да ти се сторят твърде отдалечени, но са ка около 4 часа път с влак от Грац. Според мен си заслужава.

Аз преди години направих Женева, Виена и Залцбург за 14 дена и си разгледах спокойно, без търчене и без стрес.

А колкото до агенциите, според мен не си заслужава. Само ще си похарчи парите, после я ти харесало я не. Организираните екскурзии са подходящи за по-възрастни хора или за такива които не искат или не умеят сами да се организират.

Значи, предлагам ти следните опции:

1. Загреб, Любляна, Грац и Залцбург или Халстат
2. Загреб или Любляна, Грац, Залцбург и Халстат
3. Загреб или Любляна, Венеция/Милано, Грац

Общо взето, 14 дена са много и която и опция да избереш, ще имаш време да разгледаш най-важните забележителности спокойно. Както ти казах, тия маршрути вече съм ги минавала и то с автобус. Не е чак толкова дълго. Най-дългата отсечка е от Словения до България. И тя е най-изтощителна. Всичко останало е сравнително близо, има редовни влакове и автобуси. А Белград е на две крачки, по-добре го остави за друг път.

hash: b974d3b09c
  (0 гласа)

3.   И аз като 1 мисля, че е малко натоварващо това, което си замислил. Ще ти кажа какво направихме ние с приятелката ми пролетта на 2023г.
Взехме самолет за Бергамо (авиокомпаниите обикновено го обозначават като полет до Милано, но реално е до Бергамо). Там си взехме рент-а-кар и с колата обикаляхме доста. Първият ден отидохме да се настаним в едно градче близо до Венеция. Следващите два дни обикаляхме Венеция, като първия ден бяхме само във Венеция, а втория на островите около Венеция, там също има какво да се види. На втория ден отидохме да се настаним в едно много красиво планинско градче близо до Верона, съответно на третия ден бяхме и във Верона, като преди това правихме пешеходна екскурзия в околностите на градчето, в което бяхме отседнали. На следващия ден карахме през Алпите по изключително живописен маршрут и стигнахме до езерото Гарда. Там също обиколихме много живописни градчета и се върнахме отново за нощувка в градчето до Верона. Следващия ден минахме пък от другата (западната) страна на езерото и там също разгледахме няколко красиви градчета, като вечерта пътувахме до Комо и се настанихме там. Разгледахме града, едно друго живописно градче и едно село около езерото. Обмисляхме да пробваме да отидем с влак и до Швейцария дори, но по разписание нямаше удобни влакове. Предпоследния ден (деня преди полета) върнахме колата в Бергамо и разгледахме града - Бергамо също си заслужава, много красива архитектура има в центъра.
Описвам ти всичко това, за да видиш колко много неща могат да се видят реално за 7 дни, без да си даваш чак толкова много зор и да се пришпорваш. А и ние също се наслаждавахме на пътя, като особено много препоръчвам района на север от Верона, където се минава през Алпите и на север от Комо, където е изключително красиво - минаваш през тунели, които от лявата страна са отворени и виждаш езерото, излизайки от тунела виждаш заснежените върхове на Алпите, а наоколо всичко е зелено.
Полетите не са никак натоварващи - час и половина е продължителността. Разбира се, нискотарифните компании често имат и закъснения, но това са бели кахъри, после се помни какво си видял, а не че полетът ти е закъснял с 45 минути.
Не ти казвам да направиш абсолютно същото като нас, давам ти само идеи какво можеш да направиш пътувайки все пак със самолет и какво можеш да изпуснеш евентуално в Италия. Ако не ти се занимава с рент-а-кар, можеш да ползваш и обществения транспорт естествено - влакове и автобуси. Там железопътният транспорт е с пъти по-удобен и приятен от тукашния. Като идея мога да ти дам - виж все пак полетите до/от Милано (Бергамо) - доста често са на ниски цени, а и двата по-известни тук нискотарифни авиопревозвачи летят до там.

(0 гласа)

4.   1 в моя случай ще са 10 до 14 дена.

(0 гласа)

5.   Реших първата седмица 1 нощувка в Загреб, после 5 в Австрия, може би Виена.
Втората седмица ще е 5 нощувки в 1 град в Италия и 1 в Загреб преди да си хвана автобуса за София.

Словения и Сърбия само транзит защото не обичам да пропускам и всеки ден или през два дена да съм в нов град и държава.

hash: c46c7f7fc9
  (1 гласа)

6.   Отивай! Обиколи колкото се може повече. Правила съм подобни приключения и то не е едно. Ще се върнеш с една торба спомени!

hash: 2aa4885972
  (1 гласа)

7.   Не ти трябва Венеция - едно смрадливо блато със стада от неориентирани туристи. Триест е хубав. Можеш да включиш и Любляна, езерото Блед. Вместо Австрия аз бих си направил мини обиколка на Доломитите, бих си избрал някое китно градче и бих си правил еднодневни преходи. Не знам дали ти допада или държиш на градския туризъм?

Няма какво да се самоубеждаваш в предимствата на самоорганизираното пътуване пред организираните турове - освен че е многократно по-евтино, можеш да разпределяш времето и местата според личните ти желания, а не да се съобразяваш с други хора и агенции.

hash: b974d3b09c
  (1 гласа)

8.   До 7 от 3: не знам, аз ли съм единственият, на който не му е смърдяло във Венеция? :) Аз не усетих изобщо миризма от каналите, беше си чисто и по улиците. За тълпите туристи си прав/а - наистина са много, понякога е дразнещо как има организирана група от 20-30 човека, застават на някое място и дори не можеш да минеш от тях. Но като цяло на мен Венеция ми хареса, няма къде на друго място да се види нещо такова.
До автора: виждам, че все пак твърдо си решил да не ползваш самолети. Обмисли обаче много добре логистиката, ще е сложно това, което си намислил - имам предвид нощувките на едно и също място. Това значи, че след като отидеш да разгледаш някой град, винаги ще трябва да имаш удобен транспорт вечерта или късния следобяд, за да се върнеш до града, в който си отседнал. Отделно от това ще губиш време в пътуване и сутрин, и вечер. Може вместо това да помислиш да нощуваш на мястото, което си разгледал в съответния ден.

(1 гласа)

9.   2 благодаря. Реално не смятам да нощувам в Белград изобщо. Мисля да нощувам в Загреб, но само 1 нощ и след това веднага заминавам за Австрия. После Италия, 1-2 града най-много. В Словения не смятам да прекарам повече от 1-2 часа в някоя град на разходка, няма да спя там, за две седмици не може да се разгледат толкова много места. В Загреб втората ми нощ пак ще е колкото да си хвана автобуса за София обратно. Залцбург съм го виждал за няколко часа, наистина ме грабна за разлика от Виена и Мюнхен. Но е далече. Всъщност и Милано е далече. Не ми се иска непрекъснатото обикаляне с влака, искам да имам и дни просто да вися в някой бар, сладкарница или пицария. Да попивам атмосферата и да наблюдавам хората. Или в общите части на хостела даже.

Тия еднодневни преходи, които 7 предлага само ще ми губят времето насам натам да обикалям по влакове и автобуси.

И изобщо да организираш сам НЕ е по-евтино. Например до Крайова с колата само бензина и две нощувки ще ми струват колкото да платя за организирана екскурзия, която освен всичко друго ще има включени закуски и освен Крайова има включени и други градове. Просто не ми се занимава, защото в случая аз искам да видя Триест, Грац и по пътя към тях Загреб, но почти няма екскурзии, които да ги включват без целта да са Виена или Милано. Но за места като Румъния и Скандинавия сто процента бих отишъл на организирана екскурзия с екскурзовод и всичко. По-евтино излиза!

4 дни в Румъния, Крайова плюс 1 друг град и обиколка на замъци и закуски излиза с агенция по-евтино от колкото ако сам отида с колата, резервимар хотел и то без закуска и НЕ отида до тези замъци и другия град.

(1 гласа)

10.   3 извинявай, но за мен това са твърде много места за мен, твърде бързо темпо. Аз искам нещо релаксиращо. 10 дни са ми максимум за 3 града и то близки като Загреб, Грац и Триест. Иначе едва ли не само ще препускам като гламав насам-натам из Европа. Като Загреб ще е само 2 нощувки, след и преди дългия автобусен преход от/до София.

Аз искам нещо просто като това сутрин да седя на кафене и да гледам хората, да усетя атмосферата, а през нощта да отида на бар или дискотека да видя как се забавляват местните. Да се смеся с тях в някой супермаркет, да видя как се различават техните супермаркети от нашите. И най-важното е дали ще почувствам, че бих живял в този град, което търчейки няма как да стане.

Един от дните може да отида на free walking tour, но това вашето ми е доста препускане за само толкова дни. Нищо лично, но не е моето. Аз само след такъв дълъг полет ще съм уморен.

(0 гласа)

11.   3 и 40-50 минути полет ми е много. Миналата година летях до Атина и после ми беше крив света. Да, пристигнах следобед и имах време да разгледам още от първия ден, но някак много зле се чувствам като летя. И някак по-бързо идва носталгията. Още на следващия ден ревях по семейството в България... като карам с колата надалеч някак по-бързо свиквам с това, че съм далече от тях, по-заземен съм.

hash: 2aa4885972
  (3 гласа)

12.   Бате, не ми обяснявай, че самоорганизираното не е по-евтино. Целият свят съм прошетал самоорганизирано и мога да си направя сметката. В Скандинавия организирана екскурзия ще ти излезе няколко бона в евро. Аз съм я правил за няколко стотин и не съм се съобразявал със стадо "куфари", каквито обикновено се мъкнат по тези екскурзии.

hash: e20cb50aa5
  (2 гласа)

13.   Екскурзия със самолет до Сърбия, Хърватия, Словения, Австрия и северна Италия е загуба на време и средства, колкото и да са евтини полетите. Бутането в терминал Заминаващи и терм. Пристигащи с мякащи и уакащи гастарбайтери хич не е трогателно. Летищата на ниско тарифните компании, често са доста отдалечени и предлагат истинско изпитание за придвижването от/до тях. Най-често с тези компании се носи една раничка, което предполага всеки ден да си переш чорапите и 6-7 дни да се снимаш с една тениска. Ограничава ти се и избора на хотел, защото на 8-10 км. от центъра има двойно по-евтини хотели от тези в центъра, но достигането до тях с градски транспорт е мисия невъзможна. Затова пътуване и разглеждане на тези близки държави е оптимално с кола. Като се обединят 3-4 човека или две семейства с една кола, се отваря неограничен избор на маршрути, места и хотели за разглеждане и отсядане. Пътните разходи се поделят, взима се нормално количество пътен багаж и много по-пълноценно се усеща атмосферата на дадената държава...

(3 гласа)

14.   12 моля?!
Екскурзия Швеция, Финландия и Естония 2024 г с 2 нощувки на круизен кораб 2 нощувки в хотел 1399 лв. гледам оферта. Има включени закуски. Ако сам си организирам самолетни билети и хотел, ама най-евтиния хостел, но все пак самостоятелна стая без никаква закуска ще платя поне 1500 лева. И то сигурно за само 3 нощувки, за 4 може и да мина тази сума като сложа скъпата храна особено.

До Крайова плюс някакви замъци с автобус и тур оператор е 100-250 лева. Удна туба бензин до горе и половина, колкото ще ми трябва от София до Крайова, замъците и обратно само ще ми излезе почти толкова, колкото цялата екскурзия. И като сложа хотелът в цената излиза по-скъпо сам да организирам всичко.

Предимството да организираш сам е, че не те ръчкат да обикаляш като гламав ако не искаш и ставаш когато си поискаш, а не закуската да ти е в 7 часа и в 8 вече да търчите по обекти. Но като цели определено излиза по-евтино с туристическа агенция, явно им правят отстъпки от хотелите за групи.

преди: 3 месеца, 13 дни
hash: 54b6448a0d
  (1 гласа)

15.   Авторе и аз искам! Вземи ме, няма да ти преча, нито ще ти надувам главата.
Обмислях да направя подобна обиколка, но сама жена ми се стори, че вече е опасно сама да обикаля така. Обикалям си само сама из България.

преди: 3 месеца, 13 дни
  (1 гласа)

16.   Знаете ли, отказах се от това пътуване! Поне не и по този начин. Автобусът до Загреб е 100 лева поне и отнема цели 12-24 часа! Като сложа междинната нощувка там и още един автобус до Грац или Триест и после влаковете между Австрия и Италия става по-скъпо от това направо да си летя до Виена и с влака да отида до Грац, да прекарам няколко дни и после да отида до Италия. Или да летя до Италия, да видя Венеция и после с влак да отида до Грац.

Около 100 лева струват полетите до Виена, Будапеща или Милано например, които са най-много час и малко. Тоест с автобус не си струва лашкането. И то за какво - да видя Сърбия, Хърватия и Словения и то само магистралите им.

Досега винаги съм летял до чужбина със самолет и не бих искал точно Сърбия да е първата страна, която посещавам по земя от България. Не съм голям фен на славянските държави. Май до Румъния ще взема автобус или влак, ще се радвам точно тя да е първата дестинация, която посещавам по суша. А до Италия, Австрия и Будапеща ще летя, може в отделни пътувания или някак да ги съчетая. Просто с влак или автобус през Румъния до Централна Европа е доста мъчителен пътя, а да влизам в Сърбия бих искал да избегна.

преди: 3 месеца, 12 дни
  (0 гласа)

17.   В крайна сметка най-вероятно през майските празници с влака ще отида до Букурещ за няколко дни. Доста е голям и има какво да се види и ще бъда на хостел, за да съм сред други пътешественици. Ако хостелът има бар ще повися и там да релаксирам. Това за няколко дни до седмица.

Втората седмица ще се върна за ден в София и от тук ще летя до някъде в Италия. Например Бари, че е най-близо по въздух и не е толкова туристически град. Там пак на хостел.

Австрия ще остане за лятото или есента и може да я съчетая с Будапеща - от дете мечтая да я посетя. Изглежда по-красива на снимки от Виена. После може да посетя Братислава за два часа по пътя към Виена. Във Виена може би няма да спя и направя ще отида до Грац. Ще летя обратно от Виена.

Само искам да Ви попитам от София до Русе с автобус ли да стигна или по-добре с влака? В Русе ще се прехвърля на влака за Букурещ. Като цяло в автобуси се уморявам повече.

преди: 3 месеца, 4 дни
  (1 гласа)

18.   Знаете, ли цената на самолетните билети е горе-долу колкото тази на автобуса. Даже до Загреб е по-скъпо с автобус.

преди: 2 месеца, 23 дни
hash: 5ab48acf42
  (0 гласа)

19.   Някой пътувал ли е с влак до Виена? Реших да съчетая Румъния (Крайова) с Унгария (Будапеща) и Австрия (Грац). Само с влакове.

преди: 2 месеца, 22 дни
hash: d3ea8b053a
  (0 гласа)

20.   17, вземаш влакът от София до Букурещ (той е с прекачване в Русе).

преди: 2 месеца, 22 дни
  (1 гласа)

21.   20 благодаря, аз се преориентирах към влака за Видин, там ще се прекача за Крайова и ще прекарам нощ там или в Тимишоара и от там вече ще се кача на влака за Будапеща. От там на влака за Грац. Някъде 250 лева ми излизат всичките влакови билети, барабар с тези за връщане ако реша да се връщам по същия маршрут, повече ще струват нощувките в Будапеща и Грац. В Крайова нощувките започват от 90 лева на вечер, а странно за мен, но Тимишоара има и по-евтини, видях за около 50-60 лева на вечер.

преди: 2 месеца, 21 дни
  (0 гласа)

22.   Корекция - в Крайова има и стаи по 50-60 лева на вечер.
Италия остава за друга екскурзия, най-вероятно със самолет (не ми се виси на Калотина и не ми се стъпва в Сърбия).

преди: 8 дни, 6 часа
  (1 гласа)

23.   Хора, май ще отида с туристическа агенция. До Букурещ отидох с влака, ами на отиване беше добре, но на връщане вече беше в неделя и влаковете бяха претъпкани. А и не ми се пътува с гастарбайтери Ганьовци, студенти, мега досадните бакпакъри (западни туристи, които пътуват с едни огромни раници), румънски/сръбски селяни и цигани.

преди: 8 дни, 6 часа
  (1 гласа)

24.   12 викаш наркоманите из хостелите са повече стока от куфарите?

Коментари очaкващи одобрение: няма
...

Коментари, които са написани неграмотно, с латински или главни букви няма да бъдат добавени!

1. Бъди полезен на другите с коментара си!
2. Хейтъри не се толерират!
3. Обидните квалификации не са аргумент :-)
4. Пазете мъдростта за себе си, другите имат нужда от съчувствие!

Знаете ли, че след символите запетая и точка винаги следва интервал?   [ Да ]   [ Не ]

При нас коментарите се одобряват ръчно. Въведи своя имейл адрес и ще получиш известие, когато бъде публикуван нов коментар.(какво е това?)